Zmiany w sygnalizacji świetlnej. Inaczej pojedziemy na rondzie Grunwaldzkim, Matecznego, przy „Koronie” i na Dietla

krknews.pl 1 dzień temu

W centrum Krakowa zgasną światła – i to dosłownie. Na skrzyżowaniu ulic Stradomskiej, Dietla i Krakowskiej sygnalizacja świetlna zostanie czasowo wyłączona. W kluczowych punktach miasta – m.in. na rondzie Grunwaldzkim, rondzie Matecznego i w rejonie przystanku „Korona” – światła zostaną przeprogramowane. To jedne z wielu zmiany w organizacji ruchu przed zamknięciem mostu Grunwaldzkiego.

Zarząd Dróg Miasta Krakowa zakończył już procedurę przetargową i przygotowuje się do podpisania umowy z wykonawcą – konsorcjum firm ZUE SA oraz Intop Tarnobrzeg. Wartość kontraktu wynosi 15,5 mln zł. Remont ruszy 10 maja i potrwa dziesięć miesięcy. W tym czasie most Grunwaldzki zostanie całkowicie wyłączony z ruchu samochodowego i tramwajowego, choć piesi i rowerzyści będą mogli korzystać z jego północnej strony. Wykonawca zapowiedział skrócenie zamknięcia mostu dla ruchu kołowego do siedmiu miesięcy, a dla tramwajów – do pięciu i pół. Więcej o o tym pisaliśmy tutaj:

– Po wskazaniu w ubiegłym tygodniu najkorzystniejszej oferty, dziś możemy potwierdzić, iż nie wpłynęły żadne odwołania od pozostałych oferentów. Oznacza to, iż nic nie stoi już na przeszkodzie, by podpisać umowę z wykonawcą – informuje Magdalena Nowak Obrzut, dyrektor ZDMK.

Już teraz wprowadzane są zmiany, które mają przygotować miasto na wielomiesięczne utrudnienia. Kluczowa będzie reorganizacja ruchu w rejonie skrzyżowania ulic Stradomskiej, Dietla i Krakowskiej, gdzie sygnalizacja świetlna zostanie całkowicie wyłączona. Jak tłumaczą urzędnicy, w tym miejscu krzyżują się objazdy oraz zmienione trasy komunikacji miejskiej, więc wyłączenie świateł ma poprawić płynność przejazdu. Na innych ważnych węzłach ruchu, jak rondo Grunwaldzkie, rondo Matecznego czy okolice przystanku „Korona”, sygnalizacja zostanie przeprogramowana, by lepiej dostosować ją do nowego układu drogowego.

– Przeprogramowanie sygnalizacji pozwoli lepiej dostosować organizację ruchu do zmienionej sytuacji drogowej. Wyłączenie świateł na Stradomskiej ma usprawnić ruch w tym rejonie – informuje ZDMK w oficjalnym komunikacie.

Dla kierowców poruszających się przez południowe dzielnice Krakowa sugerowaną trasą objazdową będzie tzw. druga obwodnica, czyli ciąg ulic Powstańców Śląskich i Powstańców Wielkopolskich. Kierowcy wjeżdżający od strony północy, z al. 29 Listopada, zostaną przekierowani przez ul. Wita Stwosza i Lubomirskiego, z dalszym przejazdem przez rondo Mogilskie i rondo Grzegórzeckie.

Zamknięcie mostu oznacza również rewolucję w komunikacji miejskiej. W rejonie ICE Kraków, przy ul. Monte Cassino, powstanie tymczasowy przystanek tramwajowy, który posłuży jako końcowy dla tramwajów dwukierunkowych kursujących od strony Kapelanki. Tramwaje, które na co dzień jadą ul. Dietla, zostaną skierowane na ul. Krakowską, natomiast sama ul. Dietla – tuż przed mostem – zyska możliwość zawracania dla pojazdów, co ma poprawić przepustowość w tym rejonie.

Trasy wielu linii tramwajowych i autobusowych zostaną poprowadzone objazdami przez ul. Kalwaryjską i Limanowskiego w kierunku Starowiślnej i Krakowskiej. Dodatkowo Zarząd Transportu Publicznego uruchomi nową linię autobusową, która połączy Łagiewniki z pętlą Powiśle – Nowy Świat, przebiegając przez rondo Grunwaldzkie.

– To właśnie tam będą kończyć trasę tramwaje dwukierunkowe kursujące od strony ul. Kapelanka – informuje ZDMK. – Tramwaje poruszające się na co dzień ul. Dietla zostaną przekierowane na ul. Krakowską, natomiast sama ul. Dietla – tuż przed mostem – zyska nową możliwość zawracania dla pojazdów, co pomoże w sprawniejszym poruszaniu się w tym rejonie.

Idź do oryginalnego materiału