Drogie dzieci (i rodzice),
wiedzieliście, iż mnożenie przez 5 jest na zegarze?
Moje (zalaminowane wydrukowane*) 5-złotówki
Moje (zalaminowane wydrukowane*) 5-złotówki
idealnie mieszczą się między liczbami na tarczy mojego zegara**,
więc dziś posłużą mi jako 5-minutówki ;-)
Pomogą znajomym 8-latkom
w nauce odczytywania godzin
oraz właśnie w mnożeniu przez 5 :-)
Zauważcie wskazówki ustawione na dwunastce.
Dwunastka to także zero na zegarze.
To będzie nasz start, a jednocześnie meta.
Przykład 1.
6 x 5 to sześć 5-minutówek,
dokładnie tyle 5-minutówek mieści się od startu do liczby 6.
Liczymy więc minuty w sześciu 5-minutówkach:
najpierw po kolei*** (piątkami): 5, 10, 15, 20, 25, 30.
Ta dam, 6 x 5 = 30,
czyli od startu do szóstki jest 30 minut.
Przykład 2.
8 x 5 to osiem 5-minutówek
(od startu do liczby 8).
Liczymy minuty w ośmiu 5-minutówkach:
najpierw po kolei*** (piątkami): 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40.
8 x 5 = 40,
czyli od startu do ósemki jest 40 minut.
Wszystko jasne? :-)
* Plik do wydruku pobrałam stąd: eprzedszkolaki
** Pisałam o nim m.in. tu: zegar dwustronny
*** Jak się utrwalą wyniki, to nie trzeba będzie "po kolei" ;-)
.