Uczniowie klasy IV w bieżącym roku szkolnym pod opieką wychowawcy i logopedy, biorą udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Alfabet Logopedyczny, którego celem jest dbanie o adekwatną stymulację rozwoju mowy, wdrażanie profilaktyki logopedycznej, podniesienie sprawności aparatu artykulacyjnego, usprawnianie aparatu oddechowego, słuchu fonematycznego oraz kształtowanie wrażliwości słuchowej. Projekt jest zgodny z założeniami podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz wpisuje się w podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej w roku szkolnym 2024/2025. Udało nam się zrealizować takie zadania:
„A” – jak Arbuz,
„B” – jak Bańki,
„G” – gimnastyka buzi i języka.
„K” – kostka. Wykonanie ćwiczeń logopedycznych znajdujących się na kostce.
„L” – La la la … śpiewanie sylab ( la, le, lo, lu) na melodie piosenki znanej dzieciom.
„M” – magiczne pudełko. Losowanie i wykonywanie ćwiczeń dźwiękonaśladowczych.
„N” – najedzeni, oblizywanie warg z miodu. Ćwiczenie pionizacji języka.
„R” – Różnicowanie. Wskazywanie i powtarzanie nazw, który wymienił nauczyciel.
„S” – smok. Wykonanie smoka z rolki i bibuły. Dmuchanie i wprawianie w ruch
„T” – tajemniczy woreczek. Losowanie obrazka zwierząt i wydawanie odgłosów.
„W” – wiatraczki. Wykonanie i wprawianie w ruch wiatraczków.