Centralna Komisja Egzaminacyjna (CKE) modyfikuje sposób oceny jednego z zadań na egzaminie kończącym szkołę podstawową, polegającego na napisaniu m.in. zaproszenia, ogłoszenia lub rozprawki. Według komisji uczeń nie powinien mieć aż tak dużej swobody w formułowaniu argumentów podnoszonych w pracy – informuje Prawo.pl.
Na egzaminie ósmoklasisty z języka polskiego uczniowie muszą zmierzyć się z napisaniem krótkiej formy wypowiedzi pisemnej, może to być: zaproszenie, ogłoszenie, rozprawka, opowiadanie z dialogiem (twórcze i odtwórcze), opis postaci, krajobrazu, przedmiotu, prosta notatka. Centralna Komisja Egzaminacyjna określiła, jakie elementy powinien zawrzeć uczeń w każdej z tych form, by zdobyć maksymalną liczbę punktów – czytamy w serwisie Prawo.pl.
– od dzisiaj co najmniej jeden argument musi być związany z tematyką wydarzenia, którego dotyczy tekst” – tłumaczy Aneta Korycińska, polonistka-nauczycielka, prowadząca fanpage Baba od Polskiego”. Dodaje, iż o ile tak nie będzie, uczeń straci punkty. „To oznacza, iż jeden argument wciąż może być uniwersalny (poczęstunek, możliwość uzyskania dobrej oceny, zwolnienie z lekcji), ale drugi musi dotyczyć tematyki wydarzenia. o ile piszemy o wystawie, to adekwatnym argumentem może być możliwość obejrzenia nagrodzonych prac, rozmowy ze znanym fotografem, zrobienia zdjęcia zabytkowymi aparatami
– tłumaczy nauczycielka w serwisie Prawo.pl.
Według Prawo.pl oznacza to, iż o ile uczeń poda pięć elementów zaproszenia, ale oba argumenty nie będą dotyczyć wydarzenia, to dostanie tylko 1 pkt, zamiast 2 pkt. za treść. Brak jakiegokolwiek elementu i dwa uniwersalne argumenty – to brak punktów za zadanie.
Czytaj więcej na Prawo.pl: >>https://www.prawo.pl/oswiata/egzamin-osmoklasisty-2025-zasady-oceniania,531241.html.
Polecamy
Gorzowscy uczniowie o nastrojach przed maturą
Studniówki trwają, a uczniowie myślą o maturze. Sprawdziliśmy, jakie są nastroje wśród maturzystów na 100 dni przed egzaminem dojrzałości.Jak co...
Czytaj więcejDetails