W dobie coraz większych wyzwań ekologicznych, uczymy najmłodszych troski o przyrodę już od pierwszych lat. Ale nie robimy tego tylko w szkolnych ławkach. Postawiliśmy na edukację w plenerze – ciekawą, kolorową i pełną dobrej energii.
Z myślą o dzieciach i młodzieży z naszej gminy, przygotowaliśmy wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu. Chcieliśmy, by uczniowie mogli uczyć się ekologii, na świeżym powietrzu.
Tak powstała nasza zewnętrzna eko-pracownia dydaktyczna – miejsce, które łączy przyjemne z pożytecznym. Co się w niej znajduje?
– 6 dużych, dwustronnych tablic edukacyjnych, które w prosty i interesujący sposób opowiadają o:
źródłach zanieczyszczeń środowiska,
segregacji śmieci,
czasie rozkładu odpadów,
odnawialnych źródłach energii,
obiegu wody w przyrodzie.
– Altanka z ławostołem – idealna na eko-lekcje, warsztaty, a choćby pikniki.
– Gra przyrodnicza na stole – solidna, kolorowa i pełna wiedzy. Do gry dołączona jest także elektroniczna kostka – wystarczy klik i zaczynamy zabawę.
Gry edukacyjne to świetny sposób, by nauka nie kojarzyła się z nudą. Tu dzieci mogą dotykać, pytać, testować i uczyć się przez działanie.
Już w tym tygodniu odwiedzili nas mali goście z Przedszkola w Mikstacie – wakacyjna lekcja o ekologii bardzo im się spodobała. Do pracowni zapraszamy wszystkie grupy wiekowe – od przedszkolaków po młodzież.
Nasza eko-przestrzeń nie tylko edukuje, ale też upiększa nowy plac zabaw. Zależało nam, by wykorzystać wolną przestrzeń z pomysłem. Postawiliśmy na materiały trwałe, bezpieczne i estetyczne – tablice mają zaokrąglone narożniki, zaślepki i odporne na warunki atmosferyczne wykończenie.
Eko-pracownia działa przez cały rok – świetnie sprawdzi się na lekcjach, podczas warsztatów, pikników czy tematycznych ścieżek przyrodniczych.
Bo nauka o środowisku nie musi być nudna – wystarczy wyjść z klasy i spojrzeć na przyrodę z bliska.
MD






