W dniach 18–19 września na Wydziale Zarządzania odbyła się konferencja inaugurująca działalność Centrum Badań Południowoazjatyckich SARC.
W gronie prelegentów znaleźli się m.in. rektorzy Uniwersytetu w Kathmandu (Nepal) – prof. Achyut Wagle, oraz Instytutu Inżynierii i Technologii w Thapar (Indie), dr Ratnakar Adhikari, dyrektor zarządzający EIF w Światowej Organizacji Handlu (WTO). Głos zabrali również: dr Fahmida Khatun z Centrum Dialogu i Polityk – międzynarodowego think tanku z Bangladeszu, dr Anup Shrestha z Uniwersytetu Południowego Queensland w Australii oraz dr Mona Shrestha, prezes Instytutu EMERGE. Wydarzenie uświetniła swoją obecnością Nagma Mohamed Mallick, Ambasador Indii w Polsce.
Wykład otwierający wygłosił charyzmatyczny przedsiębiorca z Darjeelingu w Zachodnim Bengalu – Rajah Banerjee, światowej sławy producent herbaty. Jego marka zdobyła uznanie na arenie międzynarodowej, czego dowodem było oficjalne partnerstwo z Olimpiadą w Pekinie i Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, status dostawcy królewskiego dworu w Wielkiej Brytanii oraz uzyskanie najwyższej ceny za herbatę w historii.
Konferencja została przygotowana dzięki grantowi IDUB przez zespół Centrum w składzie: dr hab. Michał Zdziarski prof. UW, dr Agnieszka Brzozowska, dr Małgorzata Kuczara, dr Julita Majczyk, Binayak Malla, Anupama Panta i Sabin Panta.
Centrum Badań Południowoazjatyckich (SARC – South Asian Research Center) rozpoczęło działalność na Wydziale Zarządzania UW pod kierunkiem dr. hab. Michała Zdziarskiego, prof. UW. SARC powstało jako interdyscyplinarny ośrodek badań, współpracy akademickiej i wymiany kulturalnej.
Region Azji Południowej – obejmujący m.in. Indie, Pakistan, Bangladesz, Nepal, Sri Lankę, Malediwy i Bhutan – odgrywa kluczową rolę gospodarczą i wyróżnia się bogatą tradycją w zakresie zarządzania i biznesu. Jego populacja przekracza 2 miliardy osób, co stanowi jedną czwartą ludności świata.
SARC na Wydziale Zarządzania UW stało się pierwszą w Europie Środkowej jednostką naukową poświęconą badaniom nad gospodarką i metodami zarządzania w Azji Południowej. Centrum postawiło sobie za cel wspieranie lepszego zrozumienia praktyk zarządzania i trendów społeczno-gospodarczych zachodzących w regionie, wspieranie działalności polskich i środkowoeuropejskich firm na tamtejszych rynkach oraz budowanie relacji ze środowiskiem naukowym i biznesowym przedsiębiorstw południowoazjatyckich.



