
„Gry i zabawy matematyczno-logiczne” to innowacja pedagogiczna, którą realizuję w roku szkolnym 2025/2026 w klasie 3c. Jej głównym celem jest pokazanie uczniom, iż matematyka może być radością, przygodą i twórczym wyzwaniem. Chcę odejść od tradycyjnego postrzegania tego przedmiotu jako trudnego i stresującego, a w zamian stworzyć przestrzeń, w której dzieci będą uczyć się poprzez działanie, zabawę i współpracę.
Zajęcia realizowane są raz w tygodniu w ramach godzin rozwijających zainteresowania. Podczas nich wykorzystuję różnorodne gry i aktywności dydaktyczne, takie jak karty Grabowskiego, sudoku, tangramy, domino czy dobble. Uczniowie uczestniczą również w matematycznych kalamburach, rozwiązują kodowanki oraz projektują własne gry planszowe. Każda z tych form sprzyja rozwijaniu innych kompetencji: sprawności rachunkowej i logicznego myślenia, pamięci i koncentracji, a także kreatywności i umiejętności pracy zespołowej.