Edukacja klimatyczna to nowa propozycja oświatowa Ministerstwa Edukacji Narodowej. Nie będzie to jednak osobny przedmiot, tylko zestaw tematów i zagadnień dotyczących m.in. zmian klimatu i ochrony środowiska, które zostaną dołączone do podstaw takich przedmiotów jak np. chemia, fizyka, geografia czy wiedza o społeczeństwie. Edukacja klimatyczna, która ma być holistyczna, interdyscyplinarna, ponadprzedmiotowa i praktyczna, pojawi się w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych od 1 września 2026 roku.
Nad podstawą programową tych zajęć pracować będzie 36-osobowy zespół ekspertów, który tworzą naukowcy, pedagodzy, działacze organizacji ekologicznych i popularyzatorzy nauki. A jak Państwo oceniacie nową propozycję Ministerstwa Edukacji Narodowej? Czy to dobry sposób na promowanie postaw ekologicznych i zachęcenie uczniów do dbania o środowisko? Czy takie tematy powinny być przedmiotem nauczania w polskich szkołach?
Zapraszam do dyskusji – Artur Steciąg
Od godz. 12:10 czekamy na Państwa telefony: 68 324 22 55 i 801 327 462 oraz na komentarze.
Otwarty Mikrofon:

Jak Państwo oceniacie nową propozycję „edukacji klimatycznej” Ministerstwa Edukacji Narodowej?

Jakie najważniejsze dla Państwa kwestie powinny zdominować wyścig o Pałac Prezydencki?
