Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do nauki języka angielskiego

skafander.info 6 miesięcy temu

Studenci kierunku filologia angielska Akademii Zamojskiej wzięli udział w warsztatach obecnych i przyszłych nauczycieli pt.: „From Pen to Pixel: Teaching English with AI Innovation. A workshop on how to improve writing skills”, jakie zorganizowano w Szkole Języków Obcych „Bacalarus” w Zamościu.

– Celem tych zajęć jest zaprezentowanie jak można wykorzystywać najnowsze technologie oraz sztuczną inteligencję na lekcjach języka angielskiego, odniesieniu do nauczania pisania. W obecnej dobie jest to niezwykle istotny temat, ponieważ mamy dziś dostęp do wielu różnych aplikacji internetowych przez co nauczyciel musi zupełnie inaczej podejść do nauczania. o ile zlecimy ją jako pacę domową lub pracę samodzielną, może się zdarzyć, iż uczniowie wykonają ją używając dostępnych aplikacji. Staramy się przenieść nauczanie tej sprawności do klasy i robić to w sposób ciekawy, w połączeniu z innymi metodami – tłumaczyła Gabriela Manastyrska, dyrektor Szkoły Języków Obcych „Bacalarus” w Zamościu.

Zajęcia z udziałem studentów i wykładowców filologii angielskiej AZ poprowadziła Paulina Bryła, doradca metodyczny SJO „Bacalarus”.

Sztuczna inteligencja, czyli na przykład Chat GPT, czy aplikacja Twee nie ma prowadzić do zastąpienia pracy uczniów i nauczycieli, ale ma nas wspierać. Chcemy ją połączyć z innymi metodami aktywizującymi, wykorzystać zasoby sztucznej inteligencji, do tego by nasze zajęcia i uczenie sprawności pisania było ciekawsze. Dla przykładu używając aplikacji Twee możemy wygenerować sobie spersonalizowane lekcje i zadania, które będą zawierały np. słownictwo, jakiego ostatnio uczyliśmy się na zajęciach. Ta aplikacja stworzy nam wówczas tematy do rozprawek oraz różne pytania, na które musimy odpowiedzieć, tak aby odpowiedź zawierała wymagane, konkretne słowa lub strukturę gramatyczną. Z kolei Chat GPT może stworzyć nam przykładowe rozprawki „za” i „przeciw”, które możemy pokazać uczniom jako przykłady. Możemy dzięki Chat GPT wygenerować argumenty, zaś uczniom postawić za zadanie rozwinąć te argumenty, wykorzystując własne zasoby językowe – mówiła Paulina Bryła.

Warsztaty odbyły się w 16 maja br. w siedzibie SJO „Bacalarus” w Zamościu.

Idź do oryginalnego materiału