Własna strona internetowa to dziś coś znacznie więcej niż wizytówka – to fundament obecności marki w świecie online. Dla jednych to sposób na zdobycie potencjalnych klientów, dla innych narzędzie do sprzedaży, edukacji lub budowania zaufania. Problem pojawia się wtedy, gdy trzeba zdecydować, jaka forma strony będzie najlepsza. Czy wystarczy prosta strona informacyjna, czy potrzebny jest zaawansowany sklep internetowy? A może lepiej zacząć od kreatora stron www, żeby przetestować pomysł?
Strony informacyjne – gdy liczy się przekaz, a nie funkcjonalność
Jeśli Twoim głównym celem jest przedstawienie oferty, historii firmy, danych kontaktowych czy zespołu – strony informacyjne będą adekwatnym wyborem. Ten typ witryny nie wymaga rozbudowanej infrastruktury, a ich tworzenie stron internetowych jest zwykle prostsze i tańsze niż w przypadku sklepów czy portali.
Sklep internetowy – nie tylko dla gigantów e-commerce
Gdy celem jest sprzedaż produktów lub usług online, odpowiedź może być tylko jedna – sklep internetowy. W tym przypadku projektowanie stron internetowych wymaga znacznie więcej planowania: system płatności, integracja z magazynem, zarządzanie zamówieniami i polityką zwrotów.
Landing page – kiedy liczy się jedno działanie
Nie zawsze potrzebujesz rozbudowanej witryny. Czasem wystarczy jedna, dobrze zaprojektowana strona główna, której zadaniem jest skłonienie użytkownika do konkretnego działania: zapisu na newsletter, pobrania e-booka czy zakupu produktu. Taki landing page może być częścią większej kampanii reklamowej i jest nieocenionym narzędziem w lejku sprzedażowym.
Strona firmowa z blogiem – dla marek, które chcą edukować i pozycjonować
Niektóre branże, szczególnie B2B, korzystają ze strategii content marketingu. Wówczas najlepszym wyborem będzie strona internetowa z wbudowanym blogiem. Takie rozwiązanie pozwala nie tylko prezentować ofertę, ale też zdobywać ruch organiczny z Google dzięki regularnym publikacjom.
Portfolio lub strona osobista – strony www, gdy sprzedajesz umiejętności, nie produkty
Dla freelancerów, artystów, fotografów czy doradców biznesowych najważniejsze jest pokazanie siebie i swojej pracy. Stworzenie własnej strony internetowej w formie portfolio to sposób na wyróżnienie się w sieci i zwiększenie zaufania. W tym przypadku liczy się nie tylko wygląd, czyli szablon strony, ale też profesjonalna strona internetowa dopasowana do stylu komunikacji i wartości marki oraz oczywiście szybkość ładowania strony.
Tworzenie stron internetowych – skorzystać z kreatora stron www czy agencji?
Zastanawiając się, jak stworzyć stronę internetową i ile kosztuje strona internetowa prędzej czy później staniesz przed dylematem: samodzielnie, czy z pomocą specjalistów? Wybór kreatora stron kusi szybkością wdrożenia, niskim kosztem i prostotą. Ale jeżeli Twoja branża jest konkurencyjna, a pozycja w wynikach wyszukiwania Google ma najważniejsze znaczenie – lepiej zainwestować w tworzenie stron www realizowane przez ekspertów np. zainwestować w tworzenie stron internetowych w Warszawie.
Nie każda cena strony internetowej odzwierciedla jakość. Liczy się przede wszystkim cel biznesowy, jaki ma spełniać Twoja witryna. Dla prostych projektów wystarczy kreator stron internetowych, ale jeżeli liczysz na wzrost sprzedaży, widoczność online i skalowalność – tworzenie stron internetowych przez agencję z doświadczeniem to rozsądniejsza inwestycja. Dlaczego? Chodzi głównie o kwestie estetyczne i funkcjonalne. Odpowiednie dopasowanie elementów graficznych, indywidualny projekt graficzny, formularz kontaktowy na stronie, możliwość dzielenia się np. wpisami blogowymi w mediach społecznościowych, analiza konkurencji, wsparcie techniczne, możliwość dobudowania dodatkowych podstron – te wszystkie i więcej rozwiązań może zaproponować specjalistyczna agencja. Osoby bez doświadczenia niestety w większości przypadków nie są w stanie wdrożyć tak zaawansowanych kwestii technicznych.
Wybierz stronę, która odpowiada Twoim celom
Różne rodzajów stron internetowych służą różnym celom. Nie ma jednej, uniwersalnej formuły – jest za to wiele błędnych wyborów wynikających z niedopasowania typu strony do potrzeb firmy. Zanim zaczniesz tworzenie stron internetowych, zadaj sobie pytanie: co chcesz osiągnąć dzięki twojej stronie?
Dopiero potem podejmij decyzję o stworzeniu witryny, wyborze systemu zarządzania treścią, rodzaju domeny i zakresie współpracy. Niezależnie, czy zdecydujesz się na własną domeną, czy rozwiązanie w chmurze – dobrze przemyślany projekt przekłada się na zaufanie, konwersje i rozwój biznesu.