REKLAMA
Zobacz wideo
Marcin Józefaciuk kiedyś był dyrektorem, dziś jest posłem. „Sejm nie różni się bardzo od szkoły"
Zmiany w szkołach. MEN przygląda się świadectwomMEN chce uniknąć chaosu w szkołach, dlatego też proponuje okres przejściowy. Nauczyciele mieliby stosować "bieżący, rozwojowy opis zachowania", który byłby opracowywany przez "ucznia samodzielnie, ale we współpracy z wychowawcą i na podstawie ogólnokrajowych kryteriów".Informator "Newsweeka" nie jest przekonany do propozycji MEN. - Nauczyciele się załamią. Dojdzie im jeszcze więcej papierologii i jeszcze więcej poświęconego dla szkoły czasu - komentuje.Czy ocena z zachowania powinna zniknąć ze świadectw? Rodzic: Ma to sensZgodnie z wynikami sondażu przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Radia ZET pomysł likwidacji ocen z zachowania nie wzbudza entuzjazmu. 23,6 procent badanych raczej się z nim nie zgadza, a 36,8 proc. jest zdecydowanie przeciw. Z kolei 30,6 procent respondentów uznało, iż zmiana taka byłaby dobrym rozwiązaniem. Nieco ponad dziewięć procent osób stwierdziło, iż nie ma zdania na ten temat. Rodzic: Większość nauczycieli wystawia ją na podstawie tzw. widzimisięZapytaliśmy o opinię naszych czytelników. Mama dziewięcioletniego Igora i ośmioletniego Kacpra przyznaje, iż ma mieszane uczucia co do oceny z zachowania. To dlatego, iż według niej większość nauczycieli wystawia ją na podstawie tzw. widzimisię.
- Wychowawczyni syna ma swoje ulubienice i wiem, iż zawsze dostaną wzorowe. Chłopcy zwykle są u tej nauczycielki tymi gorszymi. Mój syn jest grzeczny, a mimo to często dostaje uwagę, "bo wszyscy chłopcy dostali", i to taka odpowiedzialność zbiorowa. W drugiej podstawówki? Trochę przesada. A potem oceny niższe, bo są uwagi. Dla mnie to niesamowicie niesprawiedliwe. I moim zdaniem, skoro nauczyciele podchodzą do sprawy w taki sposób, to tak, ocena powinna zniknąć ze świadectwa. Dziś jest też dużo dzieci z różnymi potrzebami, dlaczego mają być karane za swoje choroby itp.? Gdyby nauczyciele mądrzej podchodzili do kwestii wystawiania ocen, to może miałoby to sens - twierdzi. Podobne zdanie ma także pani Ilona. Z jej opinii wynika, iż ocena z zachowania często nie odzwierciedla faktycznego zachowania dziecka. - Mój syn jest grzeczny, ale czasem ma napady złości. Objawiają się one, jak go coś zdenerwuje, np. dostanie gorszą ocenę. Pracujemy nad tym, ale w szkole od razu jest postrzegany jako dziecko niegrzeczne, a proszę mi wierzyć, naprawdę taki nie jest. Także, pani Nowacka, to naprawdę ma sens. Dobrze więc usunąć te oceny ze świadectw, bo nie zawsze po nich da się powiedzieć, jakie jest dziecko. Wiadomo, iż ulubieńcy wychowawczyni mają najlepiej - mówi i dodaje:W szkołach nie ma sprawiedliwego oceniania, więc to, czy ta ocena z zachowania figuruje na świadectwie, czy nie, nic nie zmienia.A czy wy, drodzy rodzice, uważacie, iż ocena z zachowania powinna zniknąć ze świadectwa? Dajcie znać w komentarzach lub napiszcie do mnie maila: magdalena.wrobel@grupagazeta.pl. Zapraszamy także do udziału w sondzie.