Komunikat Ministerstwa Edukacji Narodowej w sprawie rekrutacji do szkół ponadpodstawowych (dotyczy wymiany omyłkowo wydanych świadectw)

kuratorium.katowice.pl 3 dni temu

Szanowni Państwo Dyrektorzy,
Ministerstwo Edukacji Narodowej przypomina, iż procedura związana z wymianą świadectw
ukończenia szkoły podstawowej nie wpływa na proces rekrutacji do szkół ponadpodstawowych.


Absolwenci, którym wydano świadectwo ukończenia szkoły podstawowej niezgodnie z aktualnym
wzorem świadectwa lub na blankiecie niezabezpieczonym przed fałszerstwem, mogą dostarczyć
w ramach uzupełnienia świadectwo do wybranej szkoły ponadpodstawowej po jego wymianie,
co nie powinno skutkować opóźnieniem w procedurze rekrutacji.
W roku szkolnym 2024/2025 szkoły podstawowe i ponadpodstawowe są zobowiązane wydawać
świadectwa ukończenia szkoły według wzorów określonych w obowiązującym rozporządzeniu
Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 roku w sprawie świadectw, dyplomów
państwowych i innych druków – Dz. U. poz. 1120 ze zm. (z sygnaturą MEiN).
W sytuacji, gdy szkoła omyłkowo wydała świadectwo ukończenia szkoły na blankiecie
niezabezpieczonym przed fałszerstwem lub – korzystając z systemów informatycznych
używanych do drukowania świadectw – użyła błędnego wzoru świadectwa, powinna niezwłocznie
świadectwo wymienić zgodnie z § 59 ww. rozporządzenia w sprawie świadectw, dyplomów
państwowych i innych druków.

Link do komunikatu MEN: https://www.gov.pl/web/edukacja/komunikat-w-sprawie-rekrutacji-do-szkol-ponadpodstawowych

Idź do oryginalnego materiału