Kondycja edukacji w polskich szkołach. „Jest za dużo presji”

rdc.pl 1 miesiąc temu

W Polskim Radiu RDC 1 września dyskutowaliśmy o kondycji polskiej edukacji. Absolwenci Bednarskiej Szkoły Realnej mówili o presji nakładanej na uczniów jako jednym z powodów zmiany szkoły na niepubliczną.

To jest to, co mnie najbardziej dotknęło, dlaczego tak naprawdę poczułem, iż muszę wyrywać się z typowo publicznego wyścigu po wyniki. Wyobrażam sobie wielu młodych ludzi, którzy nie mają możliwości zmienienia szkoły, bo na przykład nie mieszkają w Warszawie i nie mają takiego wyboru, więc są zmuszeni kontynuować naukę pod presją. Chodzi o taki balans pomiędzy tym, żeby było fajnie, przyjemnie, ale żeby też coś robić w szkole – mówił Igor Sienkiewicz, absolwent Bednarskiej Szkoły Realnej, dziś student Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych.

Z kolei Jagna Parteka, również absolwentka Bednarskiej Szkoły Realnej, dodała, iż w opanowaniu stresu może uczniom pomóc nowy szkolny przedmiot – edukacja zdrowotna.

Przedmiot, który mógłby gdzieś tam rzeczywiście bardziej się zaopiekować uczniami z taką myślą presji społecznej o tym, co mogą robić w przyszłości, jak sobie radzić z takim stresem. Dla mnie szkoła powinna być miejscem, które na co dzień w ogóle oferuje komfort, bezpieczeństwo i możliwość rozmowy o takich tematach – powiedziała.

Edukacja zdrowotna będzie nieobowiązkowa, zarówno w szkołach podstawowych w klasach od 4 do 8, jak i w szkołach ponadpodstawowych. Rodzice do 25 września mają czas na decyzję, czy ich pociechy będą uczęszczały na nowy przedmiot. Ma on zastąpić wychowanie do życia w rodzinie.

Idź do oryginalnego materiału