Zapraszamy do udziału w konferencji inaugurującej organizowane w dniach 17–21 listopada br. Dni Edukacji dla Wszystkich. To wyjątkowa inicjatywa promująca szkołę dostępną i otwartą dla wszystkich ucznia.
Konferencja odbędzie się 17 listopada br. w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Jej organizatorami są:
- Ośrodek Rozwoju Edukacji;
- Instytut Pedagogiki Specjalnej w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej;
- Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Konferencja została objęta patronatem honorowym Ministra Edukacji.
W programie m.in. panele eksperckie i wystąpienia:
- Edukacja w czasach przełomu – czy szkoła nadąża za światem?;
- Szkoła przyszłości – czy potrafi łączyć – nie dzielić?;
- ZAGUBIENI (?) dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim w polskim systemie edukacji;
- Empatyczna edukacja, aby to, co różni, nie dzieliło (Anna Szulc, Empatyczna edukacja – empatyczna Polska);
- Metody pracy dydaktyczno-wychowawczej w grupie zróżnicowanej (dr Beata Rola, Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli);
- Od wielkich pedagogów do edukacji przyszłości (dr Marta Grześko-Nyczka, Akademia Nauk Stosowanych im. J.A. Komeńskiego w Lesznie);
- Open access – ZPE zasoby edukacyjne dla wszystkich (Katarzyna Martynowska, Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie).
Przyjdźcie i posłuchajcie ekspertów, którzy inspirują, motywują i tworzą przyszłość polskiej edukacji!
Wśród występujących znajdą się (w kolejności występowania):
Paulina Malinowska-Kowalczyk (prowadząca)
Dziennikarka, działaczka społeczna i promotorka idei równości. Pełnomocniczka rektor do spraw komunikacji w Akademii Pedagogiki Specjalnej, była doradczyni Prezydenta RP do spraw osób z niepełnosprawnościami. Przez 15 lat związana z Telewizją Polską, gdzie prowadziła programy o tematyce społecznej i sportach osób z niepełnosprawnościami. Wieloletnia rzeczniczka i sekretarz generalna Polskiego Komitetu Paralimpijskiego. Laureatka licznych nagród, w tym Krzyża Kawalerskiego Orderu Odrodzenia Polski i tytułu Dziennikarz bez Barier.
Izabela Ziętka
Podsekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej. Absolwentka pedagogiki, licencjatka polonistyki i pedagogiki specjalnej. Ukończyła również studia podyplomowe w zakresie: oligofrenopedagogiki, logopedii, neurologopedii klinicznej i wczesnej logopedii klinicznej, zarządzania oświatą, pracy z osobami z autyzmem i zespołem Aspergera, neuropsychologii. w tej chwili studentka 5. roku psychologii.
Agnieszka Olechowska
Doktor habilitowana, profesor Akademii Pedagogiki Specjalnej, prorektor do spraw kształcenia w Akademii Pedagogiki Specjalnej, pedagog specjalny, logopeda i nauczyciel wczesnej edukacji. Profesor wizytująca na Florida University (USA), autorka licznych publikacji, programów i kursów dla nauczycieli. Twórczyni programu „Ruch dla Uczenia się – Move to Learn®”, wspierającego dzieci z opóźnieniami neurorozwojowymi. Ekspertka Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie w zakresie uniwersalnego projektowania w edukacji.
Anna Tomaszewska
Dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 6 im. mjr. Hieronima Baranowskiego w Łodzi. Liderka Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację Włączającą w Łodzi (2021–2023). Ekspertka Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie, specjalizująca się w organizacji i realizacji działań wspierających edukację włączającą w praktyce szkolnej.
Marta Kalinowska
Psycholożka, terapeutka TSR (terapia skoncentrowana na rozwiązaniach) i tłumaczka polskiego języka migowego. Od lat związana z Instytutem Głuchoniemych i Fundacją ECHO, gdzie wspiera dzieci i młodzież z niedosłuchem oraz ich rodziny. Pomaga w procesie akceptacji diagnozy i poznawaniu kultury Głuchych. Pracuje także z dorosłymi Głuchymi, towarzysząc im w kryzysach i rozwoju osobistym. Wierzy, iż wiedza i zrozumienie to klucz do zdrowia psychicznego i budowania mostów między światem słyszących i niesłyszących.
Anna Szulc
Nauczycielka matematyki, mediatorka społeczna i tutorka z ponad 40-letnim doświadczeniem. Laureatka Konkursu Nauczyciel-Mediator im. Joanny Kubiak (2016), autorka książek „Nowa szkoła” i „Ewaluacja relacyjna”. Pomysłodawczyni i organizatorka ogólnopolskiej konferencji „Empatyczna edukacja ⇒ empatyczna Polska”. Od lat promuje ideę szkoły opartej na relacjach, empatii i samorozwoju nauczycieli.
Beata Rola
Doktor nauk humanistycznych, pedagożka specjalna i ekspertka w zakresie edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami. Łączy doświadczenie nauczyciela praktyka, wykładowczyni akademickiej i konsultantki. Autorka publikacji naukowych i metodycznych, współtwórczyni podstawy programowej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Od lat wspiera nauczycieli w pracy w zróżnicowanym środowisku szkolnym, prowadząc szkolenia, warsztaty i superwizje w całej Polsce.
Marta Grześko-Nyczka
Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki. Pedagożka, trenerka i nauczycielka akademicka w Instytucie Pedagogicznym Akademii Nauk Stosowanych w Lesznie. Inicjatorka wielu projektów edukacyjnych o charakterze lokalnym i międzynarodowym. Napędza ją dążenie do tworzenia warunków, w których każdy może rozwijać swój potencjał, a edukacja staje się fundamentem lepiej funkcjonującego, harmonijnego społeczeństwa.
Katarzyna Martynowska
Ekspertka w dziedzinie nowoczesnych technologii edukacyjnych i kierowniczka projektu „Pilotażowe wdrożenie modułowych e-podręczników” w Ośrodku Rozwoju Edukacji w Warszawie. Od lat tworzy cyfrowe rozwiązania wspierające nauczycieli i uczniów, dbając, aby były funkcjonalne, dostępne i dobrej jakości merytorycznej. Współautorka koncepcji e-podręczników „Raz, dwa, trzy – budujesz i Ty”. Doświadczona menedżerka projektów edukacyjnych, wcześniej związana z Ministerstwem Edukacji Narodowej, gdzie nadzorowała realizację ogólnopolskich programów wspierających rozwój edukacji.
Dominika Gaponiuk
Ekspertka do spraw dostępności cyfrowej i promocji, zaangażowana w rozwój nowoczesnych narzędzi edukacyjnych. W Ośrodku Rozwoju Edukacji w Warszawie odpowiada za dostępność cyfrową (WCAG) i upowszechnianie w projekcie „Pilotażowe wdrożenie modułowych e-podręczników”. Wcześniej związana ze Stowarzyszeniem Cyfrowy Dialog, gdzie promowała projekty edukacyjne i prowadziła zajęcia z edukacji cyfrowej dla dzieci i młodzieży. Doświadczenie zdobywała również w branży kreatywnej, pracując w agencjach reklamowych i PR. Łączy wiedzę o technologii, komunikacji i edukacji, aby wspierać dostępność i innowacyjność w nauczaniu.
Elżbieta Neroj
Dyrektor Departamentu Edukacji Włączającej w Ministerstwie Edukacji Narodowej, reprezentantka tego ministerstwa w Radzie Europejskiej Agencji do spraw Specjalnych Potrzeb i Edukacji Włączającej oraz w Radzie Dostępności. Współautorka publikacji dotyczących edukacji włączającej, m.in. „Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole” (2019). Liderka projektu „Wspieranie podnoszenia jakości edukacji włączającej w Polsce”, realizowanego w latach 2018–2021 w partnerstwie z Europejską Agencją do spraw Specjalnych Potrzeb i Edukacji Włączającej w ramach Programu Reform Strukturalnych Komisji Europejskiej. Inicjatorka projektów i działań wdrażających założenia edukacji włączającej do praktyki szkolnej w Polsce, w tym projektu szkoleniowego dla nauczycieli specjalistów „Szkoła dostępna dla wszystkich”, realizowanego w latach 2023–2025 przez Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy we współpracy z UNICEF i uczelniami.
Gabriel Wołosewicz
Nauczyciel dyplomowany, wykładowca akademicki i doradca metodyczny, dla którego edukacja to przestrzeń dialogu i rozwoju. Laureat tytułu Nauczyciel Roku 2024 oraz Nauczyciel – Zawodowiec Pomorza. Łączy doświadczenie edukacyjne z praktyką biznesową, tworząc interdyscyplinarne podejście do nauczania. W pracy inspiruje się neurodydaktyką i tutoringiem, stawiając na relacje, refleksję i samodzielność ucznia.
Elena Atanasiu
Doktor, ekspertka w zakresie kształcenia zdalnego, sztucznej inteligencji i neuroróżnorodności w edukacji. Absolwentka Uniwersytetu Kalifornijskiego w Davis, związana z Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej. Od ponad 16 lat tworzy innowacyjne programy edukacyjne w Polsce i USA. Specjalizuje się w sztucznej inteligencji w edukacji, dostępności cyfrowej i projektowaniu kursów HyFlex. Wspiera nauczycieli w rozwijaniu nowoczesnych, angażujących metod nauczania.
Wanda Agnieszka Jabłońska
Dyrektor Zespołu Placówek Edukacyjnych w Olsztynie, liderka Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację Włączającą w ramach projektu pilotażowego (2021–2023). Ekspertka Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie, zaangażowana w rozwój i koordynację działań wspierających szkoły w tworzeniu środowiska edukacyjnego dostępnego dla wszystkich uczniów.
Liczba miejsc ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń!
Zarejestrujcie się już dziś!
Elektroniczny formularz rejestracji
Więcej informacji o Dniach Edukacji dla Wszystkich
Załączniki:
-
Program konferencji listopadowej
Wielkość pliku: 298 KB












