Logistycy debatowali o ekologii

ekonomik.zgora.pl 3 miesięcy temu

W ramach zajęć z innowacji „LOGISTYKA 5.0” dnia 16 stycznia 2025 roku uczniowie klasy 4 FL dyskutowali o ekologii metodą debaty oksfordzkiej. Pomysłodawczynią i organizatorką przedsięwzięcia była nauczycielka przedmiotów zawodowych i innowacji – Agnieszka Ciągło. Pełniła ona również funkcję Marszałka.

Uczniowie przygotowywali się do debaty od grudnia zeszłego roku. Wybrano tezę powiązaną merytorycznie z tematyką poruszaną podczas lekcji innowacji: „XXI wiek to ekologiczna katastrofa” (temat zaczerpnięty ze strony Lokalne Partnerstwo PAFW-dostęp 5.12.2024). Powstały dwa zespoły (ze względów organizacyjnych po trzy osoby) – wylosowany zespół propozycji w składzie: Hubert Bujda, Maciej Kokoszka i Łukasz Rindflejsz, a także wylosowany zespół opozycji w składzie: Brajan Hornicki, Kordian Pietrzak i Jakub Siputa.
Podczas debaty uczestnicy poruszali wiele wątków dotyczących przyjętej tezy min. rosnącej średniej temperatury na Ziemi, zanieczyszczenia powietrza, mórz i oceanów, strajków organizacji młodzieżowych, świadomości polskiego społeczeństwa o wpływie działalności człowieka na środowisko naturalne. Dyskusja była emocjonująca.

Głosami publiczności debatę wygrała grupa propozycji, a najlepszym mówcą został Jakub Siputa. Autorem najważniejszego i ostatniego zdania podczas dyskusji był Hubert Bujda: „Każde życie jest ważne”.


Debata oksfordzka jest przykładem narzędzia edukacyjnego umożliwiającego uczenie się w sposób różnorodny i na różnych płaszczyznach. Proces przygotowania do debaty umożliwia uczniowi rozwój intelektualny, natomiast samo wystąpienie podnosi jego kompetencje interpersonalne oraz umiejętności retoryczne.

Materiał opracowała: Agnieszka Ciągło

Zespół nauczycieli przedmiotów logistycznych i spedycyjnych

Idź do oryginalnego materiału