Lubelskie szkoły podstawowe i ponadpodstawowe zakończyły pierwszą edycję programu „SUper Granty”. Dzięki wsparciu finansowemu uczniowskie samorządy realizowały innowacyjne projekty rozwijające kreatywność, integrację i współdecydowanie o życiu szkolnym. Podsumowanie programu odbyło się podczas gali w Lubelskim Centrum Konferencyjnym.
„SUper Granty” – nowe możliwości dla uczniowskich inicjatyw
W pierwszej edycji programu „SUper Granty” 25 samorządów uczniowskich otrzymało wsparcie finansowe w wysokości do 7,5 tys. zł na realizację swoich pomysłów. Projekty obejmowały m.in.:
- Warsztaty dziennikarskie, takie jak „Reporterska Czternastka”,
- Gry miejskie, w tym „Od Unii Lubelskiej do Unii Europejskiej”,
- Festyny i integracyjne wydarzenia szkolne, np. „Graj z Elsnerem”.
Zrealizowane inicjatywy wpisują się w ideę Europejskiej Stolicy Kultury 2029 i jubileusz 20-lecia przystąpienia Polski do Unii Europejskiej.
Gala podsumowująca – święto kreatywności młodych liderów
Podczas wydarzenia w Lubelskim Centrum Konferencyjnym uczniowie i nauczyciele mieli okazję zaprezentować efekty swoich działań. Program gali obejmował:
- Występ zwycięskiego zespołu konkursu „Lublin ma talent”,
- Spektakl „Romeo i Julia” w trzech językach, wykonany przez uczniów VII LO,
- Panel dyskusyjny „SUper Samorząd: Młodzież, Granty, Działanie!”,
- Pokaz filmu dokumentującego realizację wydarzeń w SP nr 20.
Finałem spotkania była gra planszowa „Graj z Elsnerem o Lublinie”, stworzona przez uczniów Zespołu Szkół nr 5.
Wspieranie młodzieży jako klucz do przyszłości
Program „SUper Granty” to nie tylko wsparcie finansowe, ale także inwestycja w rozwój kompetencji młodych liderów. Jak podkreśliła Beata Stepaniuk-Kuśmierzak, Zastępczyni Prezydenta ds. Kultury, Sportu i Partycypacji:
„Dziękuję wszystkim uczestniczkom i uczestnikom za wspaniałe pomysły, które zmieniają nasze szkoły w jeszcze lepsze miejsca do nauki i działania”.
Projekty realizowane w ramach programu przyczyniły się do wzrostu zaangażowania młodzieży w życie szkolne i rozwijania ich umiejętności pracy zespołowej, organizacyjnej i twórczej.
Co sądzicie o inicjatywie „SUper Grantów”? Czy podobne programy powinny być realizowane w całej Polsce? Podzielcie się swoją opinią w komentarzach i udostępnijcie ten artykuł, aby więcej osób mogło poznać efekty działań lubelskich uczniów!