Matemagiczne psoty i figle

slupca.pl 3 godzin temu

W ramach rozwijania zainteresowań matematycznych oraz doskonalenia umiejętności logicznego myślenia i współpracy, uczniowie klas I–III Szkoły Podstawowej w Kowalewie Opactwie uczestniczyli w zajęciach projektowych pt. „Matemagiczne psoty i figle”. Celem zajęć było pokazanie, iż matematyka może być fascynującą przygodą pełną zabawy, ruchu i kreatywności. Dzieci uczyły się poprzez działanie, doświadczenie i współpracę, rozwiązując różnorodne zadania przy pięciu stacjach zadaniowych.

1. Matemagiczne Zakręcone Zegary

Na tej stacji uczniowie doskonalili umiejętność odczytywania godzin i orientowania się w czasie. Każdy uczestnik miał za zadanie odczytać wskazaną godzinę oraz ustawić ją na zegarze z ruchomymi wskazówkami. Niektórzy mierzyli się również z zadaniami dodatkowymi – np. obliczaniem, ile minut upłynie między dwiema godzinami. Zabawa pokazała, iż nauka zegara może być przyjemna i pełna magii.

2. Matemagiczne Laboratorium

W tej części zajęć sala zamieniła się w prawdziwe laboratorium! Uczniowie przelewali kolorowe płyny, odmierzali pojemności (np.1 litr, 0,5 litra, 100 mililitrów) i porównywali ich objętość. Dzięki praktycznym działaniom dzieci utrwalały pojęcia jednostek pojemności i rozwijały umiejętność szacowania ilości. Zabawa była kolorowa, eksperymentalna i niezwykle angażująca.

3. Matemagiczni Architekci Liczb

Tutaj uczniowie wcielili się w rolę młodych konstruktorów i projektantów. Na podstawie wylosowanego kodu budowali swoje „miasto liczb”, tworząc wieże, domy i mosty z klocków według określonych wzorów. Ćwiczyli przy tym orientację przestrzenną, logiczne myślenie i umiejętność współpracy. Powstały fantastyczne, kolorowe konstrukcje, a matematyka stała się narzędziem do twórczego działania.

4. Matemagiczne Planszowe Przygody

Na tej stacji uczniowie zmagali się z różnymi grami planszowymi o tematyce matematycznej. Poprzez zabawę rozwijali umiejętność dodawania, odejmowania, logicznego myślenia oraz przestrzegania zasad fair play. Gry wprowadziły zdrową rywalizację i mnóstwo pozytywnych emocji.

5. Sklep u Mistrza Rachmistrza

Ostatnia stacja to prawdziwa gratka dla małych rachmistrzów! Uczniowie wcielili się w role sprzedawców i klientów, planowali zakupy, przeliczali pieniądze, ważyli produkty i rozwiązywali zadania praktyczne związane z robieniem zakupów. Część uczniów próbowała swoich sił również w grach symulujących zakupy. Dzięki temu utrwalali wiadomości z zakresu wartości pieniądza, jednostek miary i umiejętności gospodarowania budżetem.

Na zakończenie każdy uczestnik otrzymał pyszną niespodziankę – symboliczne podziękowanie za aktywny udział i zaangażowanie.

Dzięki sfinansowanym przez fundację pomocom naukowym zajęcia były pełne radości, śmiechu i odkryć. Pokazały uczniom, iż matematyka może być zabawą, przygodą i źródłem satysfakcji, a nauka przez działanie to najlepszy sposób na trwałe zapamiętanie i zrozumienie nowych treści. Cieszymy się, iż projekt mógł zostać zrealizowany w tak angażującej, kreatywnej i atrakcyjnej formie, zapewniającej dzieciom możliwość nauki poprzez zabawę i doświadczenie. Dziękujemy!

źródło: SP Kowalewo Opactwo

Idź do oryginalnego materiału