Materiały do pobrania archiwum

ore.edu.pl 1 tydzień temu

Diagnoza przedszkolna

  • Zeszyt 1. Konteksty gotowości szkolnej
  • Zeszyt 2. Zabawa i nauka w grupie
  • Zeszyt 3. Osiąganie samodzielności
  • Zeszyt 4. Umiejętności społeczne dzieci
  • Zeszyt 5. Rozwój i ocena umiejętności czytania dzieci sześcioletnich
  • Zeszyt 6. Rozwój i ocena umiejętności matematycznych dzieci sześcioletnich
  • Diagnoza przedszkolna i wspomaganie dzieci w osiąganiu gotowości do nauki w szkole.

Skala Funkcjonowania Pierwszoklasisty

  • Skala Funkcjonowania Pierwszoklasisty (SFP). Adaptacja Skali Gotowości Szkolnej (SGS) dla nauczycieli I klasy SP

Wspieranie uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami

  • Asystent ucznia. Wsparcie czy ograniczenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w edukacji włączającej. Rekomendacje dotyczące przydzielania asystenta
  • Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkołach ogólnodostępnych. Koncepcja szkolenia i materiały dla nauczycieli języka polskiego.
  • Wyniki badań zrealizowanych przez zespół z Zakładu Wspomagania Rozwoju i Edukacji Dziecka Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach
  • Możliwości zmiany w obszarze współpracy instytucji i placówek oświatowych realizujących kształcenie dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Efektywność pomocy udzielanej uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych osiągana poprzez rozwiązania systemowe
  • Poradnik dla nauczycieli i specjalistów edukacji włączającej oraz rodziców dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością opracowany w ramach pomocy dla Gruzji
  • Szkoła jako wspólnota osób. Poradnik dla nauczycieli i wychowawców

Uczeń z autyzmem i Zespołem Aspergera (ZA)

  • „Dziecko z autyzmem i zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu. Informacje dla pedagogów i opiekunów”. Seria One są wśród nas.

Komunikacja językowa i AAC

  • Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych dziecka niemówiącego z użyciem AAC
  • Dziesięć rzeczy, które chciałbym, by mój nauczyciel i logopeda wiedzieli o AAC
  • Moja droga edukacyjna i korzystanie z metod wspomagających komunikację
  • Skuteczne sposoby wspierania uczniów z trudnościami w komunikacji językowej w szkole

Uczeń z zaburzeniami zachowania w szkole i zagrożony niedostosowaniem społecznym

  • Uczeń z zaburzeniami zachowania. Budowanie strategii pracy w środowisku szkolnym (wersja uzupełniona)
  • Wychowanie do odpowiedzialności – wspomaganie rozwoju społecznego i moralnego dziecka

Uczeń cudzoziemski w polskiej szkole

  • Sprawozdanie z konferencji: „Funkcjonowanie poznawcze i językowe dzieci romskich uczęszczających do szkół podstawowych, specjalnych i masowych – konteksty społeczne”
  • Prezentacja: Funkcjonowanie poznawcze i językowe dzieci romskich uczęszczających do szkól podstawowych specjalnych i masowych – konteksty społeczne
  • Prezentacja: Działania podejmowane na rzecz przekraczania barier z doświadczeń „Programu na rzecz społeczności romskiej w Polsce”
  • Prezentacja: Edukacja międzykulturowa w przestrzeni polskiej szkoły – przykłady rozwiązań praktycznych
  • Prezentacja: Międzykulturowość w przestrzeni gminy – przykłady rozwiązań praktycznych (gmina Góra Kalwaria)
  • Prezentacja: Rola organizacji pozarządowych w budowaniu systemu wsparcia dla dzieci wielojęzycznych i wielokulturowych
  • Prezentacja: Diagnoza specjalnych potrzeb uczniów wielojęzycznych i wielokulturowych – wykład
  • Prezentacja: Rozpoznawanie potrzeb dziecka wielojęzycznego i wielokulturowego – diagnoza i wsparcie
  • Prezentacja: Działania dotyczące współpracy szkoły i samorządów wspomagające edukację uczniów wielojęzycznych w polskiej szkole
  • Prezentacja: Wsparcie dzieci wielojęzycznych w edukacji – akty prawne
  • Asystent międzykulturowy – nowe rozwiązanie starych problemów. Przykład z Coniewia

Inne szczególne potrzeby edukacyjne uczniów i pomoc psychologiczno-pedagogiczna

  • Uczeń z zaburzeniami psychicznymi w szkole
  • Dziecko z zaburzeniami psychotycznymi w szkole
  • Dziecko z depresją w szkole i przedszkolu
  • Dziecko z zaburzeniami tikowymi w szkole i przedszkolu
  • Dziecko z ADHD w szkole i przedszkolu
  • Dziecko przewlekle chore. Dostosowanie warunków edukacyjnych dla dziecka z alergią
  • Dziecko z zaburzeniami odżywiania w szkole i przedszkolu
  • Dziecko z zaburzeniami lękowymi w szkole i przedszkolu
  • Dziecko z padaczką w szkole i przedszkolu
  • Dziecko z cukrzycą w szkole i przedszkolu
  • Dziecko z hemofilią w szkole i przedszkolu
  • Dziecko przewlekle chore. Psychologiczne aspekty funkcjonowania dziecka w szkole i przedszkolu
  • Dziecko z astmą w szkole i przedszkolu

Poradnie psychologiczno-pedagogiczne a zmiany w systemie edukacji

  • Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym
  • Poradnie psychologiczno-pedagogiczne a zmiany w systemie edukacji – jak odpowiadać na potrzeby uczniów, rodziców, pracowników szkół i placówek
  • Psychometryczna diagnoza psychologiczna w kontekście wielokulturowości oraz wielojęzyczności dzieci i młodzieży (prezentacja)
  • Psychometryczna diagnoza psychologiczna w kontekście wielokulturowości oraz wielojęzyczności dzieci i młodzieży
  • Rola poradni psychologiczno-pedagogicznych we wspomaganiu pracy szkół na przykładzie doświadczeń wybranych powiatów
  • Specyficzne wymagania diagnozy dzieci wielojęzycznych i odmiennych kulturowo (prezentacja)
  • Specyficzne wymagania diagnozy dzieci wielojęzycznych i odmiennych kulturowo
  • Wymagania wobec poradni psychologiczno-pedagogicznych jako instrument podnoszenia efektywności jej pracy
  • Kompetencje społeczne – pomiar i aplikacja praktyczna
  • Relacja z konferencji dla pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

  • Realizacja usług oferowanych przez wiodące ośrodki koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńcze (WOKRO) w opiniach ich wykonawców. Raport z badań ankietowych
  • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w teorii i praktyce
  • Podstawowe założenia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.2018 JRŁ
  • Wskazania Europejskiej Agrncji dla WWR-2018 Donska
  • Podnoszenie jakości wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (WWRD) w polskim systemie edukacji – rekomendacje
  • Literatura dotycząca tematyki wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
  • Znaczenie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka dla jego późniejszej edukacji
  • Rozwój usług z zakresu wczesnej interwencji jako istotny cel polityki oświatowej państw UE
  • Raport z realizacji Projektu dla Liderów ds. wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
  • Raport z realizacji pilotażowych szkoleń „Budowanie strategii pracy z dzieckiem przejawiającym zaburzenia zachowania w środowisku szkolnym i rodzinnym”
  • Dobre praktyki-Liderki ds. WWRD z woj. podlaskiego
  • Dobre praktyki-Liderki ds.WWRD z woj. lubelskiego
  • Dobra praktyka − Fundacja Promyk Słońca

Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych:

  • „Funkcjonowanie Dzielnicowego Centrum ds. Integracji (DCI)”
  • Opis działalności Specjalistycznego Punktu Konsultacyjnego przy Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii Nr7 w Warszawie
  • Specjalistyczny Punkt Konsultacyjny przy Zespole Szkół Specjalnych Nr 98 w Warszawie
  • Budowanie koalicji na rzecz ucznia niepełnosprawnego w Zespole Szkół Ogólnodostępnych w Stargardzie Szczecińskim
Idź do oryginalnego materiału