Egzamin trwał aż 4 godziny. Składał się z trzech części. Pierwsza z nich obejmował czytanie ze zrozumieniem, notatkę syntetyzującą i zadania językowe. Tutaj pojawiły się między innymi artykuły o kosmosie, które trzeba było przeczytać, a potem napisać, czego dotyczyły. Druga z kolei to test historycznoliteracki. Najważniejszy element egzaminu jest wypracowanie. Tutaj były do wyboru dwa tematy: Źródło nadziei w czasach trudnych dla człowieka oraz Jak błędna ocena sytuacji wpływa na życie człowieka.Sprawdziliśmy, jak poszło uczniom Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza w Piastowie.- Nie jestem pewna, czy dobrze skończyłam rozprawkę, ale ogólnie raczej nie było zaskoczenia. Między innymi było pytanie, co rycerz, co on symbolizował w weselu. Był również fragment utworu Kochanowskiego, co jest chyba tradycyjne na maturze. Zawsze się pojawia. Z rozprawek to był motyw nadziei, więc też nie było źle. Uczyłam się, więc byłam przygotowana. Mam nadzieję, iż będzie dobry wynik. Przede mną matematyka podstawowa, nią się tak bardzo nie stresuję. Później będzie angielski podstawowy, ale nie wiem, kto by się nim stresował. Następnie angielski rozszerzony i dla mnie jeszcze biologia i matematyka rozszerzona. Najbardziej obawiam się matematyki rozszerzonej… i biologii. No i jeszcze przede mną ustny polski – powiedziała nam Karolina.- Pierwszym tematem rozprawki było źródło nadziei w trudnych czasach, a drugi to jak błędne postrzeganie sytuacji może wpłynąć na życie człowieka. Najtrudniejsze dla mnie było dobranie argumentów do rozprawki. Myślę, iż test poszedł choćby okej. Najbardziej obawiałam się właśnie polskiego, więc teraz już raczej będzie z górki – dodała inna uczennica.- Zaskoczenia nie było. Dwa pierwsze teksty były bardzo przyjemne. O kosmosie, więc dało się je czytać – zaznaczył Mateusz.- Artykuły: o kolonizacji planet, a drugi był po prostu o podróżowaniu, wydaje mi się. Nie pamiętam. Na podstawie tego musieliśmy napisać informacje o tekstach – dodał Ignacy.- Najbardziej nieoczywiste były tematy rozprawek. Trzeba było je rozwinąć, dodając dużo od siebie – podsumowali obaj uczniowie.Przed uczniami kolejne egzaminy. Najbliższy już we wtorek, 6 maja. Licealiści zmierzą się z testem z matematyki.Zobacz także: