Najwięksi gracze z największym wsparciem
Najwięcej, po 700 tys. zł, otrzymają Uniwersytet Łódzki, Politechnika Łódzka i Uniwersytet Medyczny. UŁ planuje warsztaty i spotkania dla uczniów szkół średnich, działania z NGO oraz integrację nowych studentów. PŁ postawi na wizyty studyjne, Newton Room i program „Young Minds, Bright Future”. UMED zorganizuje tematyczne warsztaty, letnie programy edukacyjne i kampanię promującą uczelnię jako lidera wśród medycznych.
Uczelnie artystyczne też w grze
Po 225 tys. zł trafi do Akademii Sztuk Pięknych, Akademii Muzycznej, Filmówki oraz Akademii Piotrkowskiej. ASP planuje m.in. wydarzenie Łódź Young Fashion i wystawy z okazji jubileuszu 80-lecia. Akademia Muzyczna przygotuje darmowe warsztaty prowadzone przez uznanych artystów z Polski i zagranicy. Filmówka wyda książkę o uczelni i zorganizuje międzynarodową konferencję o produkcji filmowej. Akademia Piotrkowska zaprosi uczniów na festiwal kariery i tematyczne podcasty.
Zatrzymać młodych w regionie
- To pierwszy projekt samorządu województwa, który tak szeroko promuje Łódź i Łódzkie jako ośrodek akademicki z bardzo różnorodną i nowoczesną ofertą kształcenia. Cel jest jasny: zachęcić młodych, by swoją przyszłość zawodową i naukową wiązali z Łódzkiem
- informuje Karolina Wojna z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.
Region chce konkurować z Warszawą, Wrocławiem i Krakowem nie tylko ofertą kształcenia, ale też klimatem do życia i rozwoju.