Młodzież Krzywoustego debatuje o przyszłości w ramach projektu „Gramy w Zaangażowanie”

kurier-nakielski.pl 4 godzin temu

Uczniowie z I Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Krzywoustego w Nakle nad Notecią, z klasy 3 angielsko-geograficznej B, pod opieką wychowawczyni Romany Jelińskiej mieli okazję uczestniczyć w inspirującej debacie, która odbyła się w Zespole Szkół im. Stanisława Staszica. Spotkanie było częścią projektu „Gramy w Zaangażowanie”, realizowanego przy wsparciu Unii Europejskiej w ramach programu Erasmus+.

Celem debaty, przeprowadzonej w formule „World Café”, była rozmowa o sprawach kluczowych dla młodych ludzi oraz umożliwienie im wyrażenia swoich potrzeb i oczekiwań wobec lokalnej społeczności. Wyniki spotkania będą stanowić podstawę do kształtowania polityki młodzieżowej w powiecie.

Kluczowe zagadnienia debaty:

  • Jakie umiejętności i kompetencje są najważniejsze, by dobrze przygotować się do dorosłego życia i pracy?
  • Jakie miejsca i wydarzenia są potrzebne, aby młodzież mogła aktywnie i ciekawie spędzać czas wolny?
  • Jakie wyzwania napotykają uczniowie w codziennym poruszaniu się po powiecie?
  • Jakie wsparcie w zakresie zdrowia psychicznego jest konieczne dla młodzieży?
  • Jakie warunki powinny zostać spełnione, aby młodzi ludzie chcieli zostać i rozwijać się w swoim powiecie?

W wydarzeniu wzięli udział uczniowie z różnych szkół regionu:

  • I Liceum Ogólnokształcącego im. B. Krzywoustego w Nakle nad Notecią,
  • Zespołu Szkół im. prof. E. Chroboczka w Szubinie,
  • Zespołu Szkół Technicznych w Kcyni,
  • Zespołu Szkół im. S. Staszica w Nakle nad Notecią.

Partnerem projektu jest Starostwo Powiatowe w Nakle nad Notecią, które aktywnie wspiera inicjatywy młodzieżowe. Debata stanowiła doskonałą okazję do wymiany poglądów i przedstawienia realnych potrzeb młodych ludzi.

Udział w projekcie „Gramy w Zaangażowanie” to istotny krok ku budowaniu świadomości obywatelskiej i aktywnego zaangażowania młodzieży w sprawy społeczności lokalnej.

materiały: Romana Jelińska

zdjęcia: Filip Świciński

Idź do oryginalnego materiału