Myślenie projektowe oraz kreatywne budowanie wizerunku

skafander.info 10 miesięcy temu

Członkowie Młodzieżowej Rady Miasta Krasnystaw oraz uczniowie I LO im. Władysława Jagiełły w Krasnymstawie uczestniczyli w warsztatach rozwojowych dla młodzieży, realizowanych w ramach projektu „Myślenie projektowe oraz kreatywne budowanie wizerunku w aktywizacji Młodzieżowej Rady Miasta Krasnystaw”.

Zajęcia odbywały się w budynku naszego liceum i obejmowały m.in. zagadnienia związane z kreowaniem własnego wizerunku, wystąpieniami publicznymi, komunikacją interpersonalną oraz efektywną współpracą w grupie. Podczas warsztatów przeanalizowano także wybrane przepisy prawa i procedury regulujące funkcjonowanie młodzieżowych rad w kontekście możliwości realizacji własnych przedsięwzięć. Przypomniano także najważniejsze działania podejmowane przez młodzież w kadencjach: obecnej i poprzednich. Ostatnią częścią warsztatów była praca nad autorskimi inicjatywami młodych uczestników. Uczniowie, wykazując się dużą kreatywnością i korzystając z otrzymanych wcześniej informacji, opracowali kilka przedsięwzięć, które w najbliższym czasie zamierzają zrealizować. Zaproponowano m.in. organizację plenerowego turnieju szachowego połączonego z terenową grą planszową, kontynuację rozpoczętych pod koniec 2019 roku młodzieżowych (mini)debat z ludźmi sukcesu, organizację miejsca spotkań i inkubatora młodzieżowej aktywności społecznej, a także budowę skateparku.

Warsztaty prowadzone były przez Elizę Potocką, animatorkę rozwoju lokalnego, coacha ICC i Trenerkę biznesu, przy wsparciu Marcina Wilkołazkiego, opiekuna młodzieżowej rady i nauczyciela informatyki w naszym liceum. Dodatkowo swoim doświadczeniem w realizacji projektów biznesowych oraz pracy w miejskim samorządzie podzielił się z młodzieżą najmłodszy radny Miasta Krasnystaw, Kamil Hukiewicz.

Warsztaty były elementem projektu finansowanego ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Fundusz Młodzieżowy na lata 2022–2033. Koordynatorem projektu i organizatorem poszczególnych zadań był Marcin Wilkołazki.

Idź do oryginalnego materiału