„Sztuczna inteligencja” szansa czy zagrożenie? Odpowiednio użyta może okazać się bezcenną pomocą, także naukową. Nieodpowiednio – stworzyć zagrożenie jakiego chyba sami do końca nie jesteśmy w stanie przewidzieć. Wczoraj w Opolskim Centrum Edukacji rozmawiali o tym nauczyciele i ich goście.
Dla wielu pedagogów to wciąż mało znany temat. Dlatego to było bardzo potrzebne spotkanie – podkreśla Hanna Franczak, wicedyrektor ds. edukacji w Opolskim Centrum Edukacji w Opolu.
– Rzeczywiście zdziwiło nas, iż ten temat jest tak popularny i takim hitem na rynku się okazał. Zgłosiło się tak dużo chętnych, iż już chyba umówimy się na kolejną konferencję o podobnej treści.
Sztuczna inteligencja daje wiele możliwości do nadużyć – przestrzegał podinspektor Janusz Ustrzycki z Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu.
– Chyba najgorsze w tej chwili zagrożenia to tzw. deepfake, gdzie właśnie dzięki sztucznej inteligencji można wykreować np. nieistniejącą wypowiedź polityka. Może być użyta do tego, by spowodować zamieszanie, choćby takie związane z pokojem na świecie.
Dla autora kolejnego wykładu – Macieja Czarneckiego – z LO nr III w Opolu – to przede wszystkim szansa, nie tylko dla uczniów ale i nauczycieli.
– Możemy optymalizować swoje metody nauczania albo uczenia się. Jako nauczyciele, możemy skorzystać z pomocy sztucznej inteligencji, podczas przygotowywania się do zajęć. To przydatne narzędzie do wyszukiwania informacji czy ich szybkiego składania.
Zwykle boimy się tego czego nie znamy, dlatego zawsze warto poszerzać swoje horyzonty i tym samym wiedzieć więcej.
Współorganizatorem konferencji był Narodowy Bank Polski.
Hanna Franczak, podinsp. Janusz Ustrzycki, Maciej Czarnecki:
Autor: Paulina Lechowska/SP
GALERIA: