Anna Dobraczyńska opracowała i przeprowadziła w klasach o profilu graficznym innowację pt. „Sztuczna inteligencja – szanse i zagrożenia”. Powodem podjęcia tematyki związanej z AI była edukacja uczniów na temat roli, jaką odgrywa sztuczna inteligencja w dzisiejszym świecie oraz przygotowanie młodych ludzi do skutecznego korzystania z nowoczesnych technologii. Poprzez eksplorację możliwości i zagrożeń związanych z AI innowacja stawiała sobie za cel rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i umożliwienie im rozwoju krytycznego myślenia w kontekście gwałtownie zmieniającego się środowiska technologicznego.
Licealiści od września do czerwca uczestniczyli w warsztatach, lekcjach, szkoleniach o AI, brali udział w spotkaniach z absolwentami szkoły, którzy już wykorzystują sztuczną inteligencję w pracy naukowej czy artystycznej. Poznawali metody pracy z aplikacjami i narzędziami pojawiającymi się w świecie AI. Bardzo ciekawym aspektem podjętego tematu innowacji była możliwość obserwacji niezwykłych zmian zachodzących we współczesnym świecie, mających wpływ na sposób nauki, funkcjonowania w życiu codziennym oraz przyszłości wielu zawodów.
Uczniowie zyskali cenne umiejętności cyfrowe i technologiczne, które w tej chwili na rynku pracy są niezbędne. Dodatkowo poznali zarówno korzyści, jak i potencjalne zagrożenia związane z AI.
Konkurs przeprowadzony był dwuetapowo. W etapie wojewódzkim, ocenianym przez komisję w Kuratorium Oświaty w Lublinie, praca Anny Dobraczyńskiej zajęła I miejsce i została zakwalifikowana do etapu centralnego, w którym znalazła się w gronie laureatów w kategorii szkoły ponadpodstawowe.