Co zrobić, żeby studenci uczyli się lepiej? Co zrobić, żeby przekazywane im przez nauczyciela informacje były przez nich od razu zapamiętane? - m.in. tym zajmuje się neurodydaktyka. Na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku od lutego zeszłego roku realizowany jest projekt "Od ADPETA do LIDERA - program rozwoju kompetencji i kwalifikacji na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku" w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027. W wielkim skrócie: to spora dawka szkoleń oraz warsztatów dla nauczycieli akademickich oraz doktorantów i doktorantek z UMB, dzięki którym mają lepiej nauczać, lepiej wykorzystywać nowoczesne techniki, ale też skuteczniej komunikować się ze studentami. Właśnie rozpoczęło się pierwsze szkolenie z zakresu neurodydaktyki, które jest dedykowane liderom i liderkom Doskonałości Dydaktycznej i Doskonałości Cyfrowej UMB. Prof. Grzegorz Grzegorczyk z Collegium Wratislaviense, prowadzący warsztaty, powiedział: Dla niektórych neurodydaktyka to trochę dydaktyczny lot w kosmos. Jednak tylko dlatego, iż z tego pojęcia "neuro" robią "kosmos", czyli