Niecodzienne zajęcia warsztatowe w PZSP w Olszance zorganizowane w ramach projektu „Mobilne Laboratoria Przyszłości”

brzeg24.pl 1 rok temu

„Laboratoria Przyszłości” to największy w Polsce projekt edukacyjno-technologiczny, w którym uczestniczymy jako szkoła. W ramach tego przedsięwzięcia w naszym Zespole odbyły się niecodzienne warsztaty zorganizowane w ramach projektu „Mobilne Laboratoria Przyszłości”.

Ekipa edukatorów, która odwiedziła placówkę, wyposażona była w niezbędny sprzęt i materiały do przeprowadzenia zajęć z uczniami. Do udziału w ćwiczeniach zostali zaproszeni uczniowie z klas 4-6. Każda klasa wzięła udział w dwóch warsztatach: spotkaniu dotyczącym sztucznej inteligencji oraz programowaniu klocków LEGO Education SPIKE.

Przybyli edukatorzy przeprowadzili w formie warsztatowej bardzo interesujące zajęcia
z wykorzystaniem nowych technologii czyli sprzętu, który szkoła otrzymała w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”. Podczas zajęć uczniowie zgłębiali tematykę sztucznej inteligencji, jej możliwości oraz warsztatów z wykorzystaniem Lego. Zestawy LEGO Education SPIKE rozwijają umiejętności krytycznego myślenia, analizowania danych i rozwiązywania złożonych problemów przez wszystkich uczniów, bez względu na ich dotychczasowy poziom wiedzy. Uczniowie naszej szkoły mieli też możliwość wzięcia udziału w zabawie rozpoznawania obrazów na przykładzie programu do rozpoznawania gestów. Poznali zasady wykrywania kształtów z użyciem sieci neuronowej, czyli poznawali moce sztucznej inteligencji. Była to dla wszystkich wspaniała nauka i zabawa w jednym. Edukatorzy stworzyli w klasie przestrzeń do zabawy i eksperymentów, do kreatywnego myślenia i szukania konstruktywnych rozwiązań. Uczyli pracy zespołowej i odkrywania szkolnych supermocy, czyli naturalnych predyspozycji i talentów wśród uczniów jak i nauczycieli.

Udział w tak niecodziennych warsztatach był dla nas wspaniałą okazją do eksperymentowania z nową technologią oraz świetną nauką i zabawą w jednym. Była to też okazja do zadawania pytań dotyczących sprzętu, którym dysponuje szkoła oraz inspiracja do rozwoju własnej bazy dydaktycznej szkoły.

Tekst Joanna Sowierszenko

Zdjęcia Beata Kuna i J. Sowierszenko, Lidia Piekarska

Idź do oryginalnego materiału