ODCZYTAJ WIADOMOŚĆ

wrozka.edu.pl 1 tydzień temu

PODSTAWA PROGRAMOWA:

OBSZAR I FIZYCZNY

OBSZAR II EMOCJONALNY

OBSZAR III SPOŁECZNY

OBSZAR IV POZNAWCZY

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:

-dz. rozwija umiejętność komunikowania się w sposób niewerbalny

-dz. kształtuje umiejętność wyrażania emocji

-dz. rozwija umiejętność współpracy

-dz. zapoznaje się ze sposobami komunikacji na odległość

– dz. poznaje podstawowe pojęcia matematyczne związane z kupowaniem znaczków (liczba, cena, monety, banknoty)

– dz. rozwija umiejętność liczenia

-dz. kształtuje umiejętności społeczne w sytuacjach oficjalnych

– dz. rozwija zdolności plastyczne

DWA KOGUTY

Wanda Chotomska

Były sobie dwa koguty,

Które piały w styczniu, w lutym,

Piały, piały trzy kwartały,

Ale w czwartym pisać przestały.

Powiedziały w październiku:

– dosyć mamy „kukuryku”!

Bo po pierwsze i po drugie,

A po trzecie i po czwarte-

My już mamy gardła zdarte.

Odtąd nigdy nikt w kurniku

Nie usłyszy „Kukuryku”!

Poszła kura do indyka:

-one nie chcą kukurykać,

Bo po pierwsze i po drugie –

„kukuryku” jest za długie,

A po trzecie i po czwarte-

One mają gardła zdarte.

Mruknął indyk po minucie:

-niech koguty pieją w skrócie.

Czas dokonać wreszcie skrótów-

Starczy „kuku” dla kogutów.

I rozległo się w kurniku:

– „Kuku! Kuku!” – już bez „ryku”.

„kuku” – łatwe „kuku” – nowe,

„kuku” –krótsze o połowę,

„kuku „ – głośno, „kuku” – śmiało,

„kuku” – nam się spodobało!

„Kuku! Kuku! –łatwa sztuka,

Jeden kuka, drugi kuka.

I kukały tak do spółki,

Aż zmieniły się w kukułki.

Idź do oryginalnego materiału