Agencja Informacyjna: Został ogłoszony konkurs na plakat promujący franszyzę. Jest on skierowany do artystów, grafików, ilustratorów oraz wszystkich osób uzdolnionych plastycznie i wizualnie. Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie plakatu, promującego franczyzę Żabki i zachęcającego do otwarcia sklepu pod zielonym szyldem. Łączna pula nagród to 35.000 zł, nagrody rzeczowe i szansa na dotarcie do milionów odbiorców.
Spis treści
Jakie możliwości daje udział w konkursie grupy Żabka?
Konkurs na plakat promujący franczyzę Żabki jest otwarty dla wszystkich pełnoletnich osób zamieszkałych w Polsce. Mogą wziąć w nim udział zarówno indywidualni twórcy, jak i zespoły. Każdy uczestnik lub grupa może zgłosić w konkursie więcej niż jedną pracę. Projekty nie mogą być wcześniej publikowane ani nagradzane. Do zgłoszenia należy dołączyć nazwę pracy oraz opcjonalnie krótki opis koncepcji imateriał pokazujący kulisy pracy nad projektem. Projekty będą oceniane według następujących kryteriów: zgodności z briefem i tematyką, odpowiedz na potrzeby marki, oryginalność i siła wyrazu graficznego, potencjał komunikacyjny (czytelność, zdolność wywoływania emocji), a także estetyka i warsztat artystyczny.
Udział w konkursie Żabki to więcej niż możliwość wygrania atrakcyjnych nagród o łącznej wartości ponad 35.000 zł. Zwycięska praca zostanie wyeksponowana w witrynach blisko 11. 800 sklepów pod szyldem „Żabka” w całej Polsce, gdzie codziennie będą mogły oglądać ją miliony odbiorców. To także wyjątkowa szansa, by zaprezentować swój projekt w ramach komunikacji jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce. Co więcej, być może to właśnie dzięki zwycięskiemu plakatowi ktoś zdecyduje się otworzyć sklep pod szyldem Żabki.
Marta Partyka wyjaśnia dlaczego jest organizowany konkurs na plakat promujący franszyzę
„Pragniemy, aby franczyza Żabki była postrzegana jako sprawdzony sposób na prowadzenie biznesu i jako przestrzeń otwarta na kreatywność.” – Wyjaśnia Marta Partyka – Dyrektor Rozwoju Franczyzy w Żabka Polska. – „Konkurs na plakat promujący franczyzę Żabki to wyjątkowa możliwość dla artystów, by ich twórczość dotarła do szerokiego grona odbiorców. Wierzymy, iż dzięki ich wyobraźni powstaną prace, które w oryginalny i świeży sposób oddadzą ideę przedsiębiorczości.” – Tłumaczy Marta Partyka – Dyrektor Rozwoju Franczyzy w Żabka Polska.
Kto wchodzi w skład w jury konkursu?
W składzie jury konkursu na plakat promujący franszyzę Żabki uczestniczą uznane osobistości świata sztuki i projektowania graficznego: Andrzej Pągowski (ikona polskiego plakatu, autor blisko 2.000. prac wystawianych na całym świecie, odznaczony m.in. Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski oraz medalami „Gloria Artis”), Mateusz Machalski (grafik, projektant typografii i wykładowca akademicki, twórca nowoczesnych krojów pisma i identyfikacji wizualnych, współautor typoteka.pl), Beata Śliwińska Barrakuz (projektantka wizualna i artystka kolażu, autorka okładek muzycznych dla największych polskich wytwórni, laureatka wielu nagród projektowych), Wojciech Janicki (dziekan Wydziału Grafiki Projektowej Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, ekspert w dziedzinie identyfikacji wizualnej i corporateidentity, nagradzany w krajowych i międzynarodowych przeglądach grafiki projektowej). Poza jurorami ze świata sztuki prace ocenią także przedstawiciele spółki Żabka Polska, dążąc wspólnie do wyłonienia projektu wyróżniającego się artystycznie oraz takiego, który zainspiruje przyszłych franczyzobiorców do rozpoczęcia własnej drogi biznesowej.
Jakie są nagrody i wyróżnienia w konkursie na plakat promujący franszyzę?
Do wygrania w konkursie na plakat promujący franszyzę Żabki przewidziano następujące nagrody pieniężne. Za zajęcie I miejsca jest to kwota 15.000 zł, za zajęcie II i III miejsca są to nagrody w wysokości 10.000 zł i 5.000 zł. Poza główną nagrodą konkursową przewidziano również specjalne wyróżnienia.
Autor najlepszego materiału „Making of”, pokazującego kulisy pracy nad plakatem, otrzyma słuchawki Apple AirPods Max. Kolejną nagrodę przyznają franczyzobiorcy Żabki, którzy spośród dziesięciu najlepszych projektów wybiorą swojego faworyta w głosowaniu intranetowym. Zwycięzca tego plebiscytu otrzyma tablet iPad 11.
Jaki jest harmonogram konkursu na plakat promujący franszyzę?
Prace nakonkurs na plakat promujący franszyzę Żabki można zgłaszać do piątku 31 października 2025 roku. Zwycięzcy zostaną poinformowani o wygranej do 30 listopada 2025 r. Nagrody zostaną wydane do 20 grudnia 2025 r., przy spełnieniu warunków określonych w Regulaminie.
Jakie są obowiązkowe elementy na plakacie promujący franszyzę?
Obowiązkowe elementy na plakacie promujący franszyzę to: hasło kampanii: #DobrzeMieć Żabkę!, Call to action: „Ty też poprowadź swój sklep” lub „Poprowadź swój sklep”, Adres strony franczyza.zabka.pl i miejsce na numer telefonu rekrut era.
Czego nie można zamieszczać na plakacie startującym w konkursie?
Na plakacie promujący franszyzę Żabki nie można zamieszczać: treści wulgarnych, obraźliwych, nawołujących do nienawiści lub przemocy; treści dyskryminujących ze względu na rasę, płeć, wiek, religię, orientację seksualną, pochodzenie, status społeczny lub jakąkolwiek inną cechę chronioną prawem; treści lub grafik mogących naruszać dobra osobiste, prawa autorskie, prawa własności przemysłowej lub prawo do wizerunku osób trzecich; logotypów, nazw, znaków towarowych ani innych elementów identyfikacji wizualnej marek innych niż Żabka Polska; porównań z konkurencyjnymi sieciami handlowymi, sklepami lub markami – zarówno bezpośrednich, jak i sugestywnych (np. porównań cen, warunków, jakości, oferty); informacji mogących wprowadzać odbiorców w błąd, w tym nieprawdziwych lub niezweryfikowanych danych dotyczących warunków prowadzenia sklepu Żabka lub potencjalnych zysków; treści o charakterze politycznym, religijnym lub światopoglądowym, które mogą być uznane za kontrowersyjne lub niepowiązane z tematyką konkursu; danych osobowych, numerów telefonów, adresów e-mail – poza wyznaczonym miejscem na numer telefonu rekrutera/rekruterki, oferty komercyjnej lub reklamy jakiejkolwiek instytucji/firmy; wizerunku osób trzecich (dopuszczalne jest wyłącznie zamieszczenie wizerunku uczestnika lub członka zespołu projektowego – jeżeli Plakat jest pracą zbiorową).
Co to jest plakat?
Plakat (z niderl. plakaat, z fr.placard – tablica z afiszem) – rodzaj wyrobu poligraficznego, zaliczany do akcydensów. Druk jednostronny dużego formatu (co najmniej A3), o charakterze informacyjnym, reklamowym, artystyczny, ale czasem również propagandowym, służący do umieszczania w stałych, publicznych miejscach (rozklejany, umieszczany w witrynach). Wyróżnia się Typologia plakatu: plakaty zewnętrzne (nośnik reklamy outdoorowej), plakaty propagandowe, plakaty awangardowe, porewolucyjne (oddziaływały na odbiorcę poprzez graficzną grę skojarzeń i wykorzystanie fotomontażu), plakaty teatralne, plakaty filmowe, plakaty muzyczne, plakaty sportowe, plakaty księgarskie (traktowane jako reklama lokalizowana w punktach sprzedaży publikacji), plakaty reklamowe.
Co to jest „polska szkoła plakatu”?
Krytyka sztuki wyróżnia termin „Polska szkoła plakatu”. Jest to określenie powstałe w latach 60. XX w., stosowane wobec grupy polskich artystów-plakacistów, którzy zdobyli międzynarodowe uznanie jako twórcy plakatów, o tematyce politycznej, społecznej i kulturalnej (film, przedstawienia teatralne, wystawy, przedstawienia cyrkowe). Plakaty wykonywane przez przedstawicieli tej „szkoły” miały zróżnicowaną stylistykę, ale ich wspólnymi cechami były lapidarność i oszczędność formy, wymowna ironia, nowatorskie liternictwo. Charakter twórczości polskich plakacistów określany bywał jako styl „niezależności i bystrości rozumu”.
Kto objął patronat nad konkursem na plakat promujący franszyzę?
Honorowy patronat nad konkursem na plakat promujący franszyzę Żabki objęły instytucje o szczególnym znaczeniu dla środowiska artystycznego: Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Galeria Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach oraz Poznań Design Festiwal.
Co to jest sklep typu modern convenience?
Modern convenience to anglojęzyczny termin odnoszący do pojęcia „współczesnej wygody”, w węższym znaczeniu używa się go w odniesieniu do modelu małych sklepów, zwykle położony w dzielnicach mieszkaniowych miast albo w innych dogodnych i często odwiedzanych punktach przez klientów. W Polsce twórczo koncepcję sklepów modern convenience twórczo rozwija sieć sklepów Żabka. W tego typu placówkach oferuje się przede wszystkim towary pierwszej potrzeby, a więc żywność i napoje, wiele jest gotowych do natychmiastowego spożycia, a zatem są to przede wszystkim gotowe, konfekcjonowane produkty spożywcze i napoje (mrożonki, konserwy, paczkowane wędliny i sery, lody) itp., środki czystości osobistej i gospodarczej, gazety, alkohole, papierosy, zapałki, baterie itd. Czasami są też np. losy na loterie. W sklepach sieci Żabka są to choćby startery do telefonów komórkowych i ich zasilenia, możliwość nadania i odebrania paczki, ubezpieczenia czy choćby naprawa obuwia. Żabka posiada też szeroką ofertę posiłków na ciepło takich jak hot dogi, pizza, panini, frytki i wiele innych. Furrorę stanowi sprzedaż wysokiej jakości gorącej kawy.
Co to jest Grupa Żabka?
Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem modern convenience, którego misją jest tworzenie wartości, poprzez upraszczanie codziennego życia klientów. Grupa Żabka obsługuje rosnącą liczbę konsumentów szukających wygodnych rozwiązań, promując przy tym odpowiedzialne podejście wobec klientów, franczyzobiorców, dostawców oraz szeroko pojętego środowiska, w tym dbałość o zrównoważone korzystanie z produktów i opakowań.
Co to jest Ekosystem Grupy Żabka?
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie moder convenience liczącą na koniec czerwca 2025 r. blisko 11.800 placówek, działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów, przez całą dobę, w dowolny dzień tygodnia. Grupa Żabka dysponuje ponadto zaawansowaną i stale rozwijaną ofertą cyfrową. Należąca do niej marka Maczfit, która powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza, restauracyjnej jakości, gotowe posiłki prosto do domu klienta. Platforma Dietly to z kolei wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych, Grupa Żabka realizuje zaś za pośrednictwem marek Jush! i Delio. W 2024 r. Grupa Żabka rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM, lidera dóbr szybkozbywalnych (FMCG – angielski akronim dystrybucji MCG to skrót od angielskiego terminu: Fast Moving Consumer Goods). Spółka Żabka uruchomiła również w Republice Rumunii nową sieć sklepów modern convenience pod marką Froo. Od października 2024 r. akcje Spółki Żabka notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Dziękujemy za przeczytanie tekstu do końca. Polecamy inne wiadomości zamieszczone na stronie internetowej www.agencja-informacyjna.com. Życzymy ciekawej lektury. Agencja Informacyjna
AI, kultura /art/ 11 września 2025