„Jesień w ogrodzie i na talerzu” – poznajemy warzywa, które zbieramy jesienią w ogrodzie
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”
Obszar 1 -Jestem i działam z innymi
Obszar 2 -Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 -Działam w harmonii z przyrodą
Obszar 4 -Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI
- Dziecko rozpoznaje w otoczeniu i na obrazkach dary przyrody charakterystyczne dla danej pory roku: warzywa z ogrodu
- Dziecko obserwuje przyrodę podczas wycieczki do zagrody wiejskiej – agroturystycznej: Kozielec
- Dziecko stara się zgłaszać dorosłemu złe samopoczucie wynikające np. z choroby lokomocyjnej
- Dziecko stosuje zasady bezpiecznego zachowania obowiązujące w przedszkolu
- Dziecko stosuje rożne narzędzia i przybory plastyczne, bezpiecznie używa i adekwatnie trzyma nożyczki
Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole ” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP
Warzywa z grządki wiersz
M. Szeląg
Oberwiemy strączki,
wyrwiemy pietruszki
-popracują rączki,
zmęczą się paluszki.
Warzywa weźmiemy
do naszej sałatki,
z apetytem zjemy, nie są z nas niejadki!
,,Urodzinki marchewki” Śpiewające Brzdące piosenka
1.Dziś w ogródku wesolutka jest imprezka,
urodziny ma marchewka.
Wystrojeni goście idą na kolację,
prezentują swe kreacje.
2.A cebula ta olbrzymi ma kłopocik:
lepszy kołnierz czy żabocik?
Może pelerynka? Może kamizelka,
szal jedwabny czy sukienka?
3.Przed lusterkiem stała długo, przymierzała,
w pięć sukienek się ubrała.
I wcisnęła też na siebie podkoszulkę,
Ot, po prostu na cebulkę.
ref. Ma ogórek garniturek,
pan buraczek modny fraczek
na kapuście lśni koszulka,
w co ubierze się cebulka?