Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej na miesiąc: listopad (18.11. – 22.11.2024r.)

wrozka.edu.pl 6 dni temu

Temat kompleksowy: ,,W świecie zwierząt leśnych” – dziecko rozpoznaje wybrane zwierzęta występujące w najbliższym i dalszym otoczeniu; zwraca uwagę na charakterystyczne cechy wyglądu, sposób poruszania się, rodzaj pokarmu, wymienia ciekawostki na ich temat

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:

(Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole ” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP)

  1. Dziecko wyróżnia wybranych mieszkańców lasu: (wiewiórka, jeż, niedźwiedź, sarna) spośród innych zwierząt
  2. Dziecko wypowiada się płynnie na temat przygotowywania się zwierząt leśnych do zimy
  3. Dziecko rozmawia na temat sposobów dokarmiania zwierząt zimą przez człowieka, rozmawia o roli pana leśniczego
  4. Dziecko przestrzega zasad kulturalnego zachowania się podczas koncertu, w miejscu publicznym (biblioteka)
Wiersz: „Wiewiórka”Piosenka: ,,Idzie jeż”
Ruda wiewiórka, ruda wiewiórka
skacze wesoło z drzewa na drzewo.
Z chwiejnej gałązki w zieleń da nurka,
machnie ogonkiem w prawo i w lewo.
Zeszła na ziemię, nic się nie boi,
wie, iż orzeszki mamy w kieszonkach.
O, z ręki bierze! O, przy mnie stoi,
chwiejąc puszystym końcem ogonka.
Nikt jej nie skrzywdzi, nikt jej nie spłoszy
taka jest śliczna, zręczna i żywa!
Zjadła orzeszków za kilka groszy,
na pożegnanie ogonkiem kiwa.

Władysław Broniewski


Idzie jeż, tup, tup, tup, słychać tupot małych stóp! /x2
1. Zwinął się w kuleczkę, boi się troszeczkę…/x2

2. Liście kolorowe lecą mu na głowę! /x2

3. Panią jesień wita, w liściach już zasypia. /x2

Idź do oryginalnego materiału