Podsumowanie szkoleń „Diagnoza ADHD oraz planowanie wsparcia postdiagnostycznego dziecka/ucznia z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej”

ore.edu.pl 4 dni temu

W ostatnim tygodniu sierpnia odbyły się trzy szkolenia online „Diagnoza ADHD oraz planowanie wsparcia postdiagnostycznego dziecka/ucznia z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej”. Zorganizował je Wydział Edukacji Włączającej ORE.

Uczestnicy poznali:

  • aktualne kryteria diagnostyczne ADHD,
  • objawy ADHD w różnych grupach wiekowych,
  • dziewczęce ADHD,
  • zaburzenia współwystępujące,
  • procedury, narzędzia i najczęstsze trudności diagnostyczne,
  • funkcjonowanie uczniów z ADHD,
  • farmakoterapię w ADHD,
  • zasady współpracy z rodzicami uczniów z ADHD;
  • zalecenia postdiagnostyczne,
  • praktyczne strategie pracy z dziećmi/uczniami z ADHD.

Dr n. med. Przemysław Zakowicz – lekarz specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, kierownik oddziału i dyrektor medyczny Centrum Leczenia Dzieci i Młodzieży w Zaborze, adiunkt Collegium Medicum Uniwersytetu Zielonogórskiego, lubuski konsultant wojewódzki w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży – poprowadził wykład „Zaburzenia aktywności i uwagi. Poczuć, żeby zrozumieć”.

Szkolenia cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Rekrutacja na nie – mimo okresu wakacyjnego – zamknęła się w ciągu kilku dni.

W zajęciach udział wzięło łącznie ponad 200 osób. Uczestnicy w przeważającej większości ocenili je na piątkę. Zwrócili uwagę zwłaszcza na wysoki poziom merytoryczny wykładu oraz bazowanie na aktualnych badaniach naukowych.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom szkoleń za udział i aktywność. Jednocześnie zapraszamy do udziału w kolejnych szkoleniach i wydarzeniach organizowanych przez Wydział Edukacji Włączającej ORE.

Idź do oryginalnego materiału