Przystanek Płock, na którym uczniowie i nauczyciele spędzili… dwa dni. Ogromne zainteresowanie wydarzeniem [FOTO]

dziennikplocki.pl 1 tydzień temu

Ekscytacja, energia i edukacja przyszłości – tak w uproszczeniu można podsumować Przystanek Płock, drugi etap XIV Edycji programu Explory. Przez dwa dni Płock stał się centrum młodzieżowej innowacji, przyciągając uczniów i nauczycieli z regionu mazowieckiego do udziału w inspirujących wykładach, warsztatach i debatach.

Wydarzenie trwało dwa dni (7-8 kwietnia) w gościnnych murach Płockiego Parku Przemysłowo – Technologicznego. Na miejscu na młodych uczestników czekały m.in.: warsztaty metodą Open Space Technology, podczas których powstały pierwsze zalążki projektów, które mogą rozwinąć skrzydła w Konkursie Explory; inspirujące prelekcje oraz strefy partnerów, w tym stoiska Akademii Mazowieckiej oraz Politechniki Warszawskiej filia w Płocku.

Prelegentami byli: Hubert Lewiński – edukator i innowator, który pokazał młodzieży, jak przekuć pasję w działanie; Igor Kaczmarczyk – finalista Explory, który dzięki programowi odbył prestiżowy staż w Instytucie Weizmana; Oliwia Górska – zwyciężczyni Konkursu Explory 2023 i reprezentantka Polski na międzynarodowym konkursie ISEF.

Podczas specjalnego szkolenia dla nauczycieli, uczestnicy nie tylko poznali założenia programu Explory i metodykę STEAM, ale również wspólnie zdiagnozowali potencjał i możliwości rozwijania projektów uczniowskich w szkołach regionu. Wielu z nich zadeklarowało chęć zorganizowania Szkolnego Festiwalu Explory w swojej placówce. Uczniowie, biorący udział w wydarzeniu, rozwijali najważniejsze kompetencje 4K, czyli krytyczne myślenie, kreatywność, komunikację i kooperację. W swoich opiniach podkreślali, iż to właśnie krytyczne myślenie i kooperacja były umiejętnościami, które rozwinęli najbardziej.

Gospodarzem wydarzenia był Płocki Park Przemysłowo-Technologicznego S.A., a jego organizacja była możliwa dzięki wsparciu Samorządu Województwa Mazowieckiego.

Fot. Materiały prasowe organizatora.

Idź do oryginalnego materiału