Częściowo zrealizowane zostały dostawy specjalistycznego wyposażenia do pracowni dydaktycznych Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej (RCEZ), co stanowi najważniejszy element szerokiego projektu „Rozwój kompetencji zawodowych uczniów szkół zawodowych powiatu biłgorajskiego”. Do elektryka trafił sprzęt o wartości przekraczającej 41,4 tys. zł i ma na celu podniesienie jakości kształcenia zawodowego w pięciu szkołach powiatu.
Projekt, którego realizacja rozpoczęła się 1 grudnia 2024 roku, ma na celu poprawę kompetencji zawodowych uczniów oraz zwiększenie ich atrakcyjności na rynku pracy. W ramach działań przewidziane jest m.in. doposażenie placówek w nowoczesny sprzęt, organizacja staży, zajęć specjalistycznych oraz doradztwa edukacyjno-zawodowego. Całkowita wartość projektu to niemal 5,2 mln zł, z czego ponad 4,6 mln zł pochodzi z funduszy zewnętrznych.
W ramach projektu do pracowni zawodoznawczych trafiły m.in.:
– 3 projektory multimedialne – umożliwiające prezentacje multimedialne i wizualizację zagadnień technicznych;
– ekran projekcyjny oraz wizualizer z wejściem i wyjściem HDMI – poprawiający interaktywność nauki;
– 21 sztuk pamięci RAM – zwiększających możliwości komputerów używanych w nauce praktycznej;
– 2 interaktywne monitory – ułatwiające naukę i ćwiczenia grupowe;
– skaner 3D oraz drukarka etykiet – wspierające rozwój kompetencji w zakresie nowych technologii.
Dzięki tym urządzeniom uczniowie będą mogli zdobywać wiedzę w warunkach zbliżonych do tych panujących w rzeczywistych zakładach pracy, co pozytywnie wpłynie na ich przyszłą karierę zawodową.
Projekt obejmuje 534 uczniów z pięciu szkół zawodowych powiatu biłgorajskiego, w tym uczniów szkół branżowych I stopnia oraz techników. Uczestnicy biorą udział w stażach u pracodawców, dodatkowych zajęciach specjalistycznych, a także w doradztwie edukacyjno-zawodowym.
Projekt zakłada nie tylko natychmiastowe efekty edukacyjne, ale także trwałą zmianę jakości kształcenia. Nowoczesny sprzęt i praktyczne zajęcia pozwolą na kontynuację działań przez przyszłe roczniki uczniów, co wpłynie na ich kompetencje praktyczne i szanse zatrudnienia. Uczniowie będą mogli korzystać z aktualnej wiedzy zawodowej, co jest szczególnie istotne w kontekście dynamicznych zmian na rynku pracy, w tym zielonej transformacji i cyfryzacji.







