Różne oblicza wielokulturowości – praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w szczególności z dzieckiem z Ukrainy – konferencja

mcdn.edu.pl 5 dni temu

Szkoła, która promuje wielokulturowość, staje się miejscem bardziej przyjaznym dla wszystkich uczniów, niezależnie od ich pochodzenia, co wpływa pozytywnie na samopoczucie i motywację uczniów do nauki. Zróżnicowanie kulturowe przyczynia się do wzbogacenia dyskusji w klasie, rozwija umiejętności krytycznego myślenia, uczy otwartości oraz kształtuje postawy poszanowania odmienności.

MCDN Ośrodek w Oświęcimiu serdecznie zaprasza 27 listopada br. na konferencję online: „Różne oblicza wielokulturowości – praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w szczególności z dzieckiem z Ukrainy”. Po raz kolejny przyglądamy się wielokulturowości w szkole, która w rzeczywistości polskiej oświaty stała się faktem wielowymiarowo wzbogacającym doświadczenia edukacyjne zarówno uczniów, jak i nauczycieli. Unikalne perspektywy, tradycje i sposoby myślenia uczniów pochodzących ze środowisk odmiennych kulturowo wpływają na zwiększenie empatii i tolerancji, kształtują wrażliwość etyczną, uczą szacunku dla drugiego człowieka oraz poszerzają horyzonty poznawcze. To wszystko pozytywnie wpływa na budowanie harmonijnych relacji społecznych.

W programie konferencji przewidziano interesujące wykłady, które poprowadzą eksperci z zakresu edukacji oraz integracji społecznej. Będziemy omawiać m.in. strategie wsparcia dzieci z doświadczeniem migracyjnym, a także dzielić się najlepszymi praktykami w pracy z uczniami z doświadczeniem migracji. Postaramy się odpowiedzieć na pytania, jaka jest rola asystentów międzykulturowych w polskich szkołach oraz z jakimi wyzwaniami się mierzą. W trakcie wykładów przybliżone zostaną najważniejsze aspekty dotyczące współczesnej sytuacji dzieci i młodzieży pochodzenia romskiego w polskim systemie edukacji. Przedstawimy możliwości wspierania ich rozwoju, a także kluczową rolę asystentów i asystentek edukacji romskiej.

Dowiemy się również, przed jakimi wyzwaniami stoi polska szkoła w kontekście wspierania dzieci romskich z Ukrainy oraz dzieci migrantów i migrantek z Rumunii, a także porozmawiamy o kształcie wielokulturowej szkoły i perspektywach na przyszłość.

Temat konferencji wpisuje się w kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025: rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych, podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.

Dla szkoły – będącej nośnikiem wartości – wielokulturowość to wyzwanie a zarazem szansa dla nauczycieli na wszechstronny rozwój kompetencji i wzbogacenie umiejętności. Dlatego skorzystaj z doświadczenia i profesjonalizmu naszych ekspertów! Dołącz do nas 27 listopada!

Program konferencji wraz z możliwością zapisu

Idź do oryginalnego materiału