Rozpoznawanie potrzeb dziecka to fundament w tworzeniu kompleksowego wsparcia rozwoju i edukacji każdej uczennicy i każdego ucznia. Aby skutecznie zidentyfikować te potrzeby, warto korzystać ze sprawdzonych narzędzi i metod diagnostycznych. Zachęcamy do zapoznania się z polecanymi materiałami, które obejmują tematy takie jak diagnoza funkcjonalna, ewaluacja wsparcia, efektywna obserwacja nauczycielska oraz model biopsychospołeczny w rozwoju dzieci. Te publikacje pomogą w głębszym zrozumieniu indywidualnych potrzeb uczniów oraz w efektywniejszym dostosowaniu działań edukacyjnych.
Mamy nadzieję, iż przygotowane materiały przyczynią się do jeszcze skuteczniejszej pomocy każdemu dziecku.
- Materiały do pobrania – Ośrodek Rozwoju Edukacji
- Analiza postępów dzieci/uczniów w grupie/klasie zróżnicowanej na rzecz indywidualnego rozwoju dziecka/ucznia
- Diagnoza funkcjonalna
- Diagnoza specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży – Ośrodek Rozwoju Edukacji
- Efektywna obserwacja nauczycielska w przedszkolu w świetle diagnozy funkcjonalnej – Ośrodek Rozwoju Edukacji
- Projektowanie uniwersalne w edukacji. Poradnik dla nauczycieli i nauczycielek
- Szkoła dla wszystkich – od idei do realizacji. Z doświadczeń pierwszego łódzkiego Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację Włączającą