Ilustrowany Kurier Codzienny IKC
Uczniowie szkół średnich z całego kraju mogą wziąć udział w konkursie programistycznym organizowanym przez firmę Motorola Solutions, która w Krakowie ma swoje centrum oprogramowania. Drużyny będą rozwiązywać zadania przygotowane przez doświadczonych informatyków.
Jak podali we wtorek organizatorzy, rozpoczął się nabór do piątej edycji ogólnopolskiego konkursu programistycznego dla uczniów szkół średnich Motorola Solutions Science Cup i potrwa do końca lutego br. Zapisać może się każda szkoła niezależnie od swojego profilu i lokalizacji. Zgodnie z regulaminem jedna szkoła może zgłosić dowolną liczbę 5-osobowych ekip, z których każda zmierzy się z jednym z trzech proponowanych zadań praktycznych. W tym roku będą to trzy gry, w których uczestnicy będą musieli wykazać się znajomością inżynierii, fizyki lub algorytmiki.
„Łączymy edukację z zabawą, dlatego wśród zadań zawsze znajdują się zadania typowo programistyczne, ale też gry, czy konkursy sprawnościowe. W tym roku skupiamy projekty wokół trzech aspektów tematycznych. Są to: wyścigi samochodowe, symulatory budowy mostów, a także gra w szachy ze sztuczną inteligencją” – zapowiedział Piotr Bochaczyk, inżynier programista z Motorola Solutions i inicjator konkursu.
Całe przedsięwzięcie potrwa do końca maja 2025 r. kiedy to w finale w Krakowie spotka się dziewięć wybranych drużyn z całej Polski. Więcej informacji o konkursie uzyskać można na: https://science-cup.pl/.
Według Bochaczyka wydarzenie łączy naukę z rozrywką, a jego celem jest popularyzacja technologii informacyjnych oraz nauk ścisłych: w szczególności informatyki, logiki, matematyki i fizyki wśród uczniów szkół ponadpodstawowych w Polsce.
Konkurs ma wyłonić najlepszych programistów młodego pokolenia. Wśród drużyn z całej Polski – przekazali organizatorzy – znaleźć można licea ogólnokształcące, ale także technika o różnych profilach kształcenia.
„Konkurs dowodzi, iż nasza młodzież jest nie tylko doskonale zorientowana na rozwiązanie problemów, ale ma też ku temu doskonałe kompetencje: kreatywność, komunikację, a nade wszystko krytyczne myślenie. Konkurs jest przeznaczony dla młodych talentów w całej Polsce, a wyłonienie finalistów spośród tak zdolnej młodzieży to nie lada wyzwanie” – ocenił Bochaczyk.
Jak wskazał, rokrocznie w ramach konkursu powstają projekty, których nie powstydziłyby się bardziej doświadczeni programiści. Dotychczas uczestnicy rywalizacji stworzyli np. remaki klasycznych gier zręcznościowych, takich jak: Arkanoid, Sokoban czy Pang, generator skóry żyrafy czy symulator układów optycznych.
Do ostatniej edycji konkursu zgłosiło się ponad 150 drużyn, z których 10 spotkało się w finale. Uczestnicy walczyli o drukarki 3D, drony, minikomputery, słuchawki bezprzewodowe i smartwatche.
(PAP)