Sprostanie wyzwaniom, które stoją przed poradnictwem psychologiczno-pedagogicznym, wymaga przebudowy systemu wsparcia i roli poradni w tym systemie.
Te kwestie były omawiane 25 i 26 lutego na konferencji „Przygotowanie kompleksowego wsparcia poradni psychologiczno-pedagogicznych”.
Prelegenci wskazywali, iż konieczna jest zmiana modelu pracy poradni – odejście od postrzegania wsparcia jako wyłącznej adekwatności specjalistów. Aby umożliwić uczniom osiągnięcie sukcesu edukacyjnego, niezbędne jest też zaangażowanie wielu podmiotów zapewniających wsparcie rodzinom, dzieciom i młodzieży. Jednym z elementów kompleksowego wsparcia mają być Specjalistyczne Centra Wspierające Edukację Włączającą.
Zachęcamy do zapoznania się z Koncepcją rozwoju poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego oraz relacją z konferencji i materiałami (25 lutego 2025 r., 26 lutego 2025 r.).