„Sowa patrzy sercem”- reportaż Izabeli Patek w środę po 18.00

zachod.pl 1 tydzień temu
Zdjęcie: „Sowa patrzy sercem”- reportaż Izabeli Patek w środę po 18.00


Dla rodziców dzieci będących w spektrum autyzmu diagnoza o problemach z jakim zmagają się ich pociechy jest wielkim wyzwaniem. Jednak coraz więcej placówek wspiera ich podejmując się opieki oraz edukacji dzieci. Jedną z takich placówek jest Sowa, gdzie uczniowie mają bardzo dobre warunki edukacji pod opieką zaangażowanych i kompetentnych nauczycieli.

Nadrzędnym celem Publicznej Szkoły Podstawowej SOWA w Gorzowie jest obok realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego rozwijanie umiejętności społecznych uczniów, zintensyfikowanie interakcji z rówieśnikami i innymi ludźmi oraz zwiększenie własnej niezależności i autonomii. Absolwent Szkoły ma być przygotowany do pełnego i samodzielnego funkcjonowania w życiu społecznym na miarę swoich możliwości. Ma mieć poczucie godności, adekwatną samoocenę i radzić sobie z codziennymi niepowodzeniami. Wraz z autorką dowiemy się jak wygląda zwyczajny dzień w Sowie.

Tak to się zaczęło:

Jest rok 2016… Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Autyzmem od kilku lat prowadzi grupowe zajęcia terapeutyczne dla dzieci z Zespołem Aspergera i wysoko funkcjonujących autystów, którzy realizują obowiązek szkolny w placówkach macierzystych (najczęściej jest to nauczanie indywidualne – z uwagi na trudności w funkcjonowaniu społecznym). Z informacji o nich uzyskanych oraz od ich rodziców wynika, iż szkoły masowe to nie są adekwatne miejsca dla ich edukacji. Ponadto skazanie ich na nauczanie indywidualne nie daje im szansy poprawy funkcjonowania społecznego (które jest jednym z osiowych objawów autyzmu). Ta grupa jest najbardziej poszkodowana, gdyż nie ma możliwości wyboru innej placówki. To, iż dzieci mają normę intelektualną zamyka im drogę edukacji w Ośrodku, szkoły natomiast nie zapewniają niezbędnej terapii do poprawy funkcjonowania. Wówczas powstaje pomysł założenia Szkoły, która byłaby odpowiednim miejscem dla tych dzieci…

Więcej na: ZOBACZ

Idź do oryginalnego materiału