Spotkania z doradcami metodycznymi

ore.edu.pl 2 tygodni temu

7 października br. odbyło się spotkanie online z dyrekcją oraz doradcami metodycznymi z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile, podczas którego zaprezentowano projekt „Opracowanie rozwiązań zapewniających dostęp do wysokiej jakości zindywidualizowanego i spersonalizowanego doradztwa metodycznego”.

Celem tego przedsięwzięcia jest wsparcie nauczycieli poprzez metody mentoringu i tutoringu, które pozwolą na zindywidualizowane podejście do rozwoju zawodowego nauczycieli. Projekt ma na celu poprawę jakości doradztwa metodycznego, dostosowując jego formę i treść do specyficznych wymagań nauczycieli. Pierwszym zadaniem realizowanym w projekcie będzie badanie stanu doradztwa metodycznego w Polsce.

Podczas spotkania omówiono główne założenia projektu, które obejmują:

1) Prace merytoryczne związane z doradztwem metodycznym:

  • diagnoza aktualnego stanu doradztwa metodycznego, określenie kierunków dalszego rozwoju i przygotowanie rekomendacji do ewentualnych zmian w prawie;

2) Opracowanie założeń dotyczących mentoringu i tutoringu w doradztwie metodycznym:

  • opracowanie standardów pracy doradcy metodycznego oraz nauczyciela konsultanta w zakresie wykorzystania metody tutoringu i mentoringu jako zindywidualizowanych i spersonalizowanych form wspierania rozwoju zawodowego nauczycieli i nauczycielek;
  • opracowanie programu szkoleń i materiałów szkoleniowych dla trenerów i trenerek, którzy będą szkolić doradców metodycznych oraz nauczycieli konsultantów w zakresie wykorzystania mentoringu i tutoringu z elementami coachingu w pracy zawodowej.

3) Pilotaż i działania upowszechniające:

  • przeprowadzenie szkoleń dla doradców metodycznych i nauczycieli konsultantów z zakresu standardów pracy w zakresie wykorzystania mentoringu i tutoringu;
  • monitoring i ocena szkoleń prowadzonych przez trenerów i trenerki dla doradców metodycznych i nauczycieli konsultantów;
  • pilotażowe wdrożenie opracowanych standardów pracy poprzez zastosowanie przez doradców metodycznych i nauczycieli konsultantów (objętych ww. szkoleniami) metody tutoringu i mentoringu w pracy z nauczycielami i nauczycielkami w przedszkolach i szkołach;
  • organizacja sieci wsparcia i współpracy doradców metodycznych i nauczycieli konsultantów.

Uczestnicy spotkania pozytywnie ocenili potencjał projektu, widząc w nim realną szansę na podniesienie jakości kształcenia i wsparcia metodycznego.

#FunduszeUE

Idź do oryginalnego materiału