13 grudnia odbyło się spotkanie robocze Zespołu konsultacyjno-doradczego projektu „Opracowanie rozwiązań zapewniających dostęp do wysokiej jakości zindywidualizowanego i spersonalizowanego doradztwa metodycznego”. Miało na celu omówienie kluczowych wytycznych dotyczących pracy doradców metodycznych, w tym rekomendacji oraz standardów w zakresie mentoringu i tutoringu. Poruszono także kwestie związane z organizacją sieci współpracy oraz samokształcenia doradców metodycznych.
Podczas spotkania zostały zaprezentowane informacje dotyczące zakończenia pierwszego etapu badań nad stanem doradztwa metodycznego w Polsce. Zgromadzone dane obejmują wyniki badania ilościowego, w którym wzięło udział 606 doradców metodycznych i około 20 800 nauczycieli. W ramach tego etapu przeprowadzono także wywiady z przedstawicielami kuratoriów oświaty, dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli, dyrektorami szkół zatrudniającymi doradców i doradcami metodycznymi.
Pierwszy etap badania uznano za duży sukces, ponieważ zgromadzone dane stanowią rzetelną podstawę do dalszych analiz oraz opracowywania rekomendacji dotyczących zmian w systemie doradztwa metodycznego.
Podczas pracy odwoływano się do zagadnień omawianych na spotkaniu 10 grudnia br. „Doradztwo metodyczne dziś: adaptacja, indywidualizacja, równowaga” – w zakresie prezentowanych nowych ról doradcy metodycznego. Dodatkowo korzystano z informacji zebranych od uczestników spotkania, co pozwoliło na szersze spojrzenie na omawiane tematy oraz zapewniło bardziej kompleksowe podejście do proponowanych zmian w obszarze doradztwa metodycznego.