Rola sztucznej inteligencji w edukacji, kształtowanie relacji uczeń-nauczyciel oraz kryteria oceny zachowania dzieci – te i wiele innych tematów zostało podjętych podczas sympozjum naukowo-praktycznego, które odbyło się na Uniwersytecie Zielonogórskim.
Uczestniczyli w nim naukowcy, pedagodzy oraz nauczyciele, którzy debatowali na temat przyszłości edukacji i nowych sposobów pracy z uczniami.
Zdaniem prof. Inetty Nowosad z Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Zielonogórskiego, kluczowym elementem edukacji powinna być relacja między nauczycielem a uczniem:
Jak mówi prof. Mirosław Kowalski, dyrektor Instytutu Pedagogiki UZ, wiele zmian w edukacji będzie miało związek z rozwojem sztucznej inteligencji:
– Uczniowie mają prawo do wyrażania swoich emocji – dodaje prof. Małgorzata Cywińska, kierowniczka Zakładu Pedagogiki Dziecka na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu:
Sympozjum zakończyła część warsztatowa zatytułowana „Małe zmiany mają miejsce w dużej zmianie”.