Sympozjum naukowo-praktyczne na UZ

rzg.pl 2 tygodni temu

Rola sztucznej inteligencji w edukacji, kształtowanie relacji uczeń-nauczyciel oraz kryteria oceny zachowania dzieci – te i wiele innych tematów zostało podjętych podczas sympozjum naukowo-praktycznego, które odbyło się na Uniwersytecie Zielonogórskim.

Uczestniczyli w nim naukowcy, pedagodzy oraz nauczyciele, którzy debatowali na temat przyszłości edukacji i nowych sposobów pracy z uczniami.

Zdaniem prof. Inetty Nowosad z Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Zielonogórskiego, kluczowym elementem edukacji powinna być relacja między nauczycielem a uczniem:

Jak mówi prof. Mirosław Kowalski, dyrektor Instytutu Pedagogiki UZ, wiele zmian w edukacji będzie miało związek z rozwojem sztucznej inteligencji:

– Uczniowie mają prawo do wyrażania swoich emocji – dodaje prof. Małgorzata Cywińska, kierowniczka Zakładu Pedagogiki Dziecka na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu:

Sympozjum zakończyła część warsztatowa zatytułowana „Małe zmiany mają miejsce w dużej zmianie”.

Idź do oryginalnego materiału