REKLAMA
Zasada, o której warto pamiętaćUczniowie szkoły podstawowej uczą się na pamięć kolejności wykonywania działań. Jest ona następująca:Działania w nawiasach - (w tym te w nawiasach okrągłych, kwadratowych i klamrowych) wykonujemy w pierwszej kolejności.Potęgowanie i pierwiastkowanie:Mnożenie i dzielenie (zawsze liczymy od lewej do prawej strony wyrażenia)Dodawanie i odejmowanie (również wykonujemy od lewej do prawej strony).Gdzie tkwi haczyk?Zdarzają się jednak zadania, które chociaż na pierwszy rzut oka wyglądają na proste, sprawiają rozwiązującym duże problemy. Przykładem jest łamigłówka matematyczna, którą na swoim kanale na YouTubie MindYourDecisions pokazał matematyk Presh Talwalkar.6²÷2(3)+4=?- brzmi jego treść.
Pilni uczniowie zdołają obliczyć to równanie bez kalkulatora. Jest jednak pewien haczyk i wiele osób rozwiązuje to zadanie w poniższy sposób. Niestety, jest on błędy:6²÷2(3)+4=?6²÷6+4=?36:6+4=?6+4=10
Zobacz wideo
5-letnie dziecko samo na ulicy. Pomogli mu policjanci
Prawidłowe rozwiązanie10 nie jest prawidłowym wynikiem. Jak więcej powinno się rozwiązać to zadanie? W tym konkretnym przypadku nie należy traktować nawiasu, jak tradycyjnego nawiasu, ponieważ pełni on funkcję znaku mnożenia. Należy zacząć rozwiązywać zadanie od lewej strony, w następujący sposób:6²÷2(3)+4=?36÷2(3)+4=?18(3)+4=?54+4=58Co za tym idzie, prawidłowy wynik do 58! Gratulujemy wszystkim, którzy poradzili sobie z tą matematyczną łamigłówką. Przypominamy jednak, iż trening czyni mistrza. Nie poddawajcie się, jeżeli nie zdołaliście podać za pierwszym razem poprawnej odpowiedzi. Jak już wspominaliśmy, w przypadku matematyki liczy się systematyczna praca, a tego rodzaju łamigłówki są doskonałym treningiem dla mózgu.Jaki przedmiot szkolny sprawia Twojemu dziecku największy problem? Czy regularnie uczęszcza na korepetycje? Napisz w komentarzu lub na maja.kolodziejczyk@grupagazeta.pl. Wasze historie są dla mnie ważne. Gwarantuję anonimowość.