Wydział Edukacji i Projektów Edukacyjnych Urzędu Miasta Krakowa wraz z sześcioma krakowskimi instytucjami kultury: Galerią Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, Muzeum Fotografii w Krakowie, Muzeum Inżynierii i Techniki, Muzeum KL Plaszow, Muzeum Krakowa oraz Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK serdecznie zapraszają nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych na Targi Edukacyjne, które odbędą się 3 października 2025 r., w godzinach 10.00–15.00 w Klastrze Innowacji Społeczno-Gospodarczych Zabłocie 20.22.
Podczas wydarzenia zostaną zaprezentowane szczegółowe oferty edukacyjne przygotowane specjalnie dla grup szkolnych: warsztaty, lekcje muzealne, oprowadzania, spotkania oraz propozycje współpracy w ramach projektów edukacyjno-kulturalnych. Uczestnicy będą mieli także możliwość wzięcia udziału w prezentacjach metod pracy z uczniami, prowadzonych przez edukatorów poszczególnych muzeów. Targi będą również okazją do bezpośredniej rozmowy z edukatorami muzealnymi.
Muzea i galerie to nie tylko miejsca spotkania z historią, nauką i sztuką – to przestrzenie, które wspierają szkoły w realizacji programu nauczania, rozwijają kompetencje uczniów, pobudzają ich kreatywność i krytyczne myślenie. Dzięki różnorodnym formom zajęć instytucje kultury stają się partnerem w procesie edukacji, oferując nauczycielom realne wsparcie i partnerstwo w pracy edukacyjnej i wychowawczej.
Serdecznie zapraszamy do udziału w wydarzeniu i wspólnego odkrywania, jak muzea i galerie mogą wspierać nauczycieli i uczniów w codziennej pracy.
GDZIE: Klaster Innowacji Społeczno-Gospodarczych Zabłocie 20.22
KIEDY: 3 października 2025, godz. 10.00-15.00
Zapraszamy do zapisów na prezentacje metod pracy z uczniami:
11.30
1 z 5 590
Potencjał edukacyjny Kolekcji MOCAK-u
Sztuka ma potencjał inicjowania rozmów na różne tematy, nauki samodzielnego myślenia i rozwoju kreatywności. W naszej pracy przykładamy ogromną wagę do tego, aby przekładać język dzieła sztuki na doświadczenia, które pomogą zrozumieć jego sens wszystkim. Dzięki temu udaje nam się włączyć w twórczy dialog choćby tych na początku niezbyt zainteresowanych.
Na przykładzie filmu Oskara Dawickiego Drzewo wiadomości pokażemy w jaki sposób, w zależności od potrzeb odbiorców, zapoznajemy ich z prezentowaną w muzeum twórczością. Będzie to szansa, aby zobaczyć jak:
- pracujemy z młodzieżą i dorosłymi w oparciu o kartę pracy Sztuka interpretacji;
- przekładamy sens pracy na język doświadczenia (niezależnie od wieku i ilości odbiorców);
- pokazujemy sztukę osobom niewidzącym.