TEMAT EDUKACYJNY:
1. WODA WOKÓŁ NAS
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:
DZIECKO:
- pozna 3 stany skupienia wody
- eksperymentuje z wodą i lodem
- formułuje wnioski z obserwacji i swoich działań
- pozna zjawisko krążenia wody w przyrodzie
- pozna adekwatności wody
- wie jakie przedmioty toną, a jakie pływają
- utrwala poznane litery
- czyta proste wyrazy i zdania
- pozna nową technikę plastyczną: malowanie mokre w mokrym
TEMAT EDUKACYJNY:
2. NA WIEJSKIM PODWÓRKU
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:
- reagowanie na dźwięki w aspekcie aktywnego słuchania muzyki wg B. Strauss
- przeliczanie liczebnikami głównymi w aspekcie kardynalnym i porządkowym
- przeliczanie, porównywanie liczebności zbiorów
- stosowanie znaków matematycznych „<, „>
- utrwalanie nazw zwierząt żyjących na wsi
- wzbogacanie wiedzy na temat życia zwierząt hodowlanych oraz produktów pochodzących od nich
- wyrabianie pozytywnego stosunku do zwierząt..
TEMAT EDUKACYJNY:
3. DBAMY O NASZĄ PLANETĘ
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:
DZIECKO:
- zna znak graficzny litery „Ł”, „ł”
- pisze literę po śladzie
- dokonuje analizy słuchowo – wzrokowej wyrazu „łopata”
- czyta proste wyrazy i układa z nimi zdania;
- kształtowanie zachowań proekologicznych,
- utrwalenie pojęć „globus”, „ekolog” i „planeta Ziemia”,
- kształtowanie nawyku segregowania odpadów, oszczędzania wody, energii;
- zapoznanie i utrwalenie wiedzy o odnawialnych źródłach energii,
- utrwalenie wiedzy na temat kolorów śmietników i surowców, które do nich należy wrzucać,
- wprowadzenie pojęć kompost, wysypisko, sortownia,
- zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody,
- wprowadzenie pojęcia „deszczówka”,
- wprowadzenie pojęcia „recykling”, „drugie życie przedmiotów”,
- kształcenie postawy „Nie wyrzucaj, wykorzystaj”,
- rozwijanie wyobraźni, kreatywności dziecka,
- doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych,
TEMAT EDUKACYJNY:
4. POLSKA MOJA OJCZYZNA
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:
- kształtowanie poczucia przynależności do narodu,
- budzenie postawy patriotycznej,
- zapoznanie z wybranymi zabytkami Warszawy,
- utrwalanie adekwatnego zachowania podczas słuchania i śpiewania hymnu państwowego
- poznawanie nazw największych miast w Polsce i lokalizowanie ich na mapie,
- zapoznanie z nazwą „Europa”,
- przybliżenie celów współdziałania państw w Unii Europejskiej,
- poznanie nazw wybranych państw europejskich i określenie, gdzie znajdują się na mapie,
- rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi,
- doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie przeliczania,
- ćwiczenie umiejętności klasyfikowania,
WIERSZE I PIOSENKI DO NAUKI I SŁUCHANIA
„Hymn państwowy”
Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.
Refren: Marsz, marsz, Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.
Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,
Będziem Polakami.
Dał nam przykład Bonaparte,
Jak zwyciężać mamy.
Refren: Marsz, marsz, Dąbrowski…
Jak Czarniecki do Poznania
Po szwedzkim zaborze,
Dla ojczyzny ratowania
Wrócim się przez morze.
Refren: Marsz, marsz, Dąbrowski…
Już tam ojciec do swej Basi
Mówi zapłakany –
Słuchaj jeno, pono nasi
Biją w tarabany.
Refren: Marsz, marsz, Dąbrowski…
LOLA POLA „Jeden pstryk”