Termin realizacji: 22.09.2025- 26.09.2025r.
Cele ogólne:
Obszar fizyczny
- wdrażanie do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania
- wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami – cięcie po łukach
- wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w zabawach ruchowych, konstrukcyjnych, naśladowczych
- wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
Obszar emocjonalny
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
- wdrażanie do radzenia sobie w sytuacji prezentacji umiejętności, wiedzy na forum grupy
Obszar społeczny
- budowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
- kształtowanie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek, kolegów i dorosłych
- budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych
- wdrażanie do respektowania norm społecznych zawartych w kontrakcie grupowym (czekanie na swoją kolej, ustępowanie, pomaganie słabszym/potrzebującym)
Obszar poznawczy
- rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
- wdrażanie do rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu dzięki komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- kształtowanie umiejętności odróżniania elementów fikcyjnych od rzeczywistych
- kształtowanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na nie
- doskonalenie analizy słuchowej na poziomie sylaby
- kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem polskim (poprawne wymawianie głosek), rozróżnianie głoski w nagłosie i wygłosie
- poznanie obrazu graficznego głoski „o”– liter „O”, „o”
- poznanie obrazu graficznego liczby „1”
Piosenka „Głowa, ramiona” M.Bogdanowicz
Ach, gimnastyka, dobra sprawa,
dla nas wszystkich to zabawa.
Ręce w górę i w przód, i w bok,
skłon do przodu, w górę skok.
Głowa, ramiona, kolana, pięty,
kolana, pięty, kolana, pięty. x 2
Głowa, ramiona, kolana, pięty,
oczy, uszy, usta, nos!