Termin realizacji: 24.03.2025- 28.03.2025r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych ptaków /bocian, jaskółka, skowronek/
- naśladowanie sposobu poruszania się i ich odgłosów wybranych ptaków,
- rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 5,
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych,
- rozwijanie słuchu poprzez rozpoznawanie i różnicowanie głosów ptaków,
- aktywne uczestniczenie w zabawach i zajęciach ruchowych.
- rozbudzanie własnej inicjatywy i zachęcanie do inicjowania zabawy z przestrzeganiem, ustalonych w grupie zasad
- doskonalenie umiejętności planowania na płaszczyźnie
- doskonalenie słuchu fonematycznego
- wdrażanie do prawidłowego wykonywania zadań ruchowych
- wdrażanie do samodzielnego ubierania się i rozbierania
- nabywanie umiejętności łączenia ustalonego ruchu z treścią piosenki i muzyką
- wdrażanie do posługiwania się pojęciami: wysoko, nisko, najwięcej, najmniej
Wiersz Ewy Szelburg- Zarębiny „Wiosna idzie”
Przyleciały skowroneczki
z radosną nowiną,
zaśpiewały, zawołały
ponad oziminą:
– Idzie wiosna! Wiosna idzie!
Śniegi w polu giną!
Przyleciały bocianiska
w bielutkich kapotach,
klekotały, ogłaszały
na wysokich płotach:
– Wiosna! Wiosna idzie!
Po łąkowych błotach!
Przyleciały jaskółeczki
kołem kołujące,
figlowały, świergotały
radośnie krzyczące:
– Idzie wiosna! Wiosna idzie!
Prowadzi ją słońce!
Piosenka ,, Przyszła wiosna’’
I duzi i mali na wiosnę czekali,
mroźnej zimy mieli dość!
Aż tu niespodzianka,
bo któregoś ranka
nagle się zmieniło coś.
Ref.: Przyszła wiosna do lasu, narobiła hałasu,
Obudziła niedźwiadki z zimowego snu.
Przyszła wiosna na łąki, wypuściła skowronki,
Zasadziła kwiatki tam i tu.
2.I duzi, i mali na wiosnę czekali,
na słoneczka jasny blask.
Aż tu niespodzianka,
bo któregoś ranka,
właśnie przyszedł na to czas.