Temat tygodnia: Już wiosna.

p2leczyca.edu.pl 4 tygodni temu

Termin realizacji: 24.03.2025- 28.03.2025r.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych ptaków /bocian, jaskółka, skowronek/
  • naśladowanie sposobu poruszania się i ich odgłosów wybranych ptaków,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 5,
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych,
  • rozwijanie słuchu poprzez rozpoznawanie i różnicowanie głosów ptaków,
  • aktywne uczestniczenie w zabawach i zajęciach ruchowych.
  • rozbudzanie własnej inicjatywy i zachęcanie do inicjowania zabawy z przestrzeganiem, ustalonych w grupie zasad
  • doskonalenie umiejętności planowania na płaszczyźnie
  • doskonalenie słuchu fonematycznego
  • wdrażanie do prawidłowego wykonywania zadań ruchowych
  • wdrażanie do samodzielnego ubierania się i rozbierania
  • nabywanie umiejętności łączenia ustalonego ruchu z treścią piosenki i muzyką
  • wdrażanie do posługiwania się pojęciami: wysoko, nisko, najwięcej, najmniej

Wiersz Ewy Szelburg- Zarębiny „Wiosna idzie”

Przyleciały skowroneczki
z radosną nowiną,
zaśpiewały, zawołały
ponad oziminą:
– Idzie wiosna! Wiosna idzie!
Śniegi w polu giną!

Przyleciały bocianiska
w bielutkich kapotach,
klekotały, ogłaszały
na wysokich płotach:
– Wiosna! Wiosna idzie!
Po łąkowych błotach!

Przyleciały jaskółeczki
kołem kołujące,
figlowały, świergotały
radośnie krzyczące:
– Idzie wiosna! Wiosna idzie!
Prowadzi ją słońce!

Piosenka ,, Przyszła wiosna’’

I duzi i mali na wiosnę czekali,
mroźnej zimy mieli dość!
Aż tu niespodzianka,
bo któregoś ranka
nagle się zmieniło coś.

Ref.: Przyszła wiosna do lasu, narobiła hałasu,
Obudziła niedźwiadki z zimowego snu.
Przyszła wiosna na łąki, wypuściła skowronki,
Zasadziła kwiatki tam i tu.

2.I duzi, i mali na wiosnę czekali,
na słoneczka jasny blask.
Aż tu niespodzianka,
bo któregoś ranka,
właśnie przyszedł na to czas.

Idź do oryginalnego materiału