Temat tygodnia: Marcowa pogoda

p2leczyca.edu.pl 1 miesiąc temu

Termin realizacji: 10.03.2025- 14.03.2025r.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • zapoznanie z charakterystycznymi zjawiskami atmosferycznymi występującymi w okresie przedwiośnia;
  • posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych: deszcz, wiatr, słońce, śnieg;
  • poznanie i rozumienie przysłowia W marcu jak w garncu;
  • rozumienie konieczności dostosowania ubrania do temperatury otoczenia;
  • uświadamianie znaczenia troski o własne zdrowie, odpowiedzialności za nie;
  • dostrzeganie zjawisk zachodzących w otoczeniu w okresie przedwiośnia;
  • rozumienie znaczenia symboli graficznych – posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych: deszcz, wiatr, słońce, śnieg;
  • zapoznanie z nazwami rodzajów wiatru oraz pozytywnymi i negatywnymi skutkami działania wiatru
  • nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i porównywania ilości elementów
  • wzmacnianie aparatu oddechowego
  • kształtowanie umiejętności rozumienia związków przyczynowo – skutkowych
  • wzbogacanie doświadczeń plastycznych poprzez tworzenie nowych barw

Wiersz „W marcu jak w garncu” ( J. Kulmowa )

W marcu
Gotuje się wiosna w garncu.
Miesza się.
Bulgocze.
Burzy.
Słońcem wzbiera w każdej przydrożnej kałuży.
To zastyga przymrozkiem niewielkim,
to zielonych pąków wypuszcza bąbelki,
to znów śniegiem jak kożuchem zetnie,
to wiatrem zakotłuje po ogrodach,
aż się nam uwarzy marcowa pogoda.(…)

Piosenka „ W marcu jest jak w garncu „

  1. W marcu jest jak w garncu
    deszcz lub słońce świeci,
    czasem sypnie śniegiem,
    mróz postraszy dzieci.

Ref. Mama różne rzeczy
w garnku nam gotuje,
tak jak marzec różną
pogodę szykuje.

  1. Ciepły wietrzyk wieje,
    to znów wicher dmucha,
    pogoda marcowa –
    raz słońce, raz plucha.
Idź do oryginalnego materiału