Termin realizacji: 10.03.2025- 14.03.2025r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- zapoznanie z charakterystycznymi zjawiskami atmosferycznymi występującymi w okresie przedwiośnia;
- posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych: deszcz, wiatr, słońce, śnieg;
- poznanie i rozumienie przysłowia W marcu jak w garncu;
- rozumienie konieczności dostosowania ubrania do temperatury otoczenia;
- uświadamianie znaczenia troski o własne zdrowie, odpowiedzialności za nie;
- dostrzeganie zjawisk zachodzących w otoczeniu w okresie przedwiośnia;
- rozumienie znaczenia symboli graficznych – posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych: deszcz, wiatr, słońce, śnieg;
- zapoznanie z nazwami rodzajów wiatru oraz pozytywnymi i negatywnymi skutkami działania wiatru
- nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i porównywania ilości elementów
- wzmacnianie aparatu oddechowego
- kształtowanie umiejętności rozumienia związków przyczynowo – skutkowych
- wzbogacanie doświadczeń plastycznych poprzez tworzenie nowych barw
Wiersz „W marcu jak w garncu” ( J. Kulmowa )
W marcu
Gotuje się wiosna w garncu.
Miesza się.
Bulgocze.
Burzy.
Słońcem wzbiera w każdej przydrożnej kałuży.
To zastyga przymrozkiem niewielkim,
to zielonych pąków wypuszcza bąbelki,
to znów śniegiem jak kożuchem zetnie,
to wiatrem zakotłuje po ogrodach,
aż się nam uwarzy marcowa pogoda.(…)
Piosenka „ W marcu jest jak w garncu „
- W marcu jest jak w garncu
deszcz lub słońce świeci,
czasem sypnie śniegiem,
mróz postraszy dzieci.
Ref. Mama różne rzeczy
w garnku nam gotuje,
tak jak marzec różną
pogodę szykuje.
- Ciepły wietrzyk wieje,
to znów wicher dmucha,
pogoda marcowa –
raz słońce, raz plucha.