Termin realizacji: 10-14.03.2025 r
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
-rozwijanie percepcji wzrokowej podczas spostrzegania podobieństw i różnic
-poszerzanie wiedzy przyrodniczej
-uświadomienie roli narządu wzroku
-dłuższe skupianie się na obserwacji
-rozwijanie precyzji i dokładności
-rozwijanie kreatywności
– szybkie reagowanie na sygnał słowny
-rozwijanie spostrzegawczości słuchowej, uczenie się rozumienia muzyki
-rozwijanie słuchu akustycznego i muzycznego
-spostrzeganie elementów muzyki: tempo, nastrój
-rozwijanie twórczej aktywności werbalnej
Wierszyk ,, Pięć zmysłów’’
Każdy z nas pięć zmysłów ma,
Masz je ty, mam i ja!
Dwoje oczu mam
– patrzę nimi tu i tam.
Dwoje uszu mam
– wszystko dobrze słyszę sam.
Nos mi służy do wąchania,
dłonie zaś do dotykania.
Język jest do smakowania,
różnych potraw próbowania.
Smaki zaś czuję aż cztery:
Gorzki, kwaśny, słodki, słony.
Który jest mój ulubiony?
Nie wiesz, drogi mój kolego?
Nie podpowiem ci, nic z tego!
Jednak zgadniesz chyba sam…
Teraz w buzi słodko mam…
Bo cukierek zjadłem, mniam!
Piosenka ,, Pięć zmysłów mam’’
Ref. Pięć zmysłów mam
I wszystkie znam! (2x)
Oko widzi, patrzy wkoło,
Czy jest smutno, czy wesoło!
Ref. Pięć zmysłów mam
I wszystkie znam! (2x)
- Ucho słucha, nasłuchuje,
Co usłyszy to notuje!
Ref. Pięć zmysłów mam
I wszystkie znam! (2x)
- Nos wywącha zapach wszelki,
I ten piękny i ten średni!
Ref. Pięć zmysłów mam
I wszystkie znam! (2x)
- Język smaki podpowiada,
Pyszna każda jego rada!
Ref. Pięć zmysłów mam
I wszystkie znam! (2x)