Termin realizacji: 07.04.2025- 17.04.2025r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- zapoznawanie z tradycjami świat wielkanocnych
- poszerzanie wiedzy o zwierzętach hodowanych na wsi
- kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta
- zapoznanie z zabawami i ćwiczeniami inspirowanymi zżyciem zwierząt
- poszerzanie wiadomości nt przetworów z mleka
- budzenie wrażliwości na potrzeby innych, wyrabianie postawy, współdziałania, koleżeństwa i pomocy
- nauka prawidłowego zachowania w kontakcie z obcym psem
- dostrzeganie różnic w obserwowanych przedmiotach
- kształtowanie pojęć: para, taki sam i wdrażanie do posługiwania się nimi
- rozwijanie umiejętności wykonywania pracy wg. wzoru
- sprawne reagowanie na zmiany melodii, rytmu, tempa, dynamiki, wysokości dźwięku
- utrwalenie znajomości liczebników głównych
- rozwijanie umiejętności dostrzegania i odwzorowywania prostych rytmów
- usprawnienie narządów mowy
- poznanie układu ruchowego do zabawy inscenizacyjnej
Wiersz „W gospodarstwie T. M. Massalska
Pieje kogut już od świtu:
– Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
gdacze: – W lewo!
Gdacze: – W prawo!
Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy:– Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koo opędza się od much.
I rży głośno: – Jestem zuch!
Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: – Miau!
A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!
Piosenka „Hopla, hopla”
Ref. Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! (4x)
Wskoczył zając do kurnika,
Zebrał jajka do koszyka.
Z nich pisanki zrobił sam
I w ogródku schował nam.
Ref. Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! (2x)
Już pisanki znaleźliśmy,
Były w trawie i wśród liści.
Ozdobimy nimi dom,
Bo pisanki po to są.
Ref. Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! (4x)