TEMATYKA: BIAŁO – CZERWONY MAJ

p2leczyca.edu.pl 2 miesięcy temu

TERMIN REALIZACJI: 28.04. – 30.04.2025 R.

OBSZAR FIZYCZNY

  • wdrażanie do systematycznego uczestnictwa w organizowanych zabawach ruchowych i przestrzegania zasad zapewniających bezpieczeństwo
  • doskonalenie umiejętności tworzenia prac plastyczno-technicznych według instrukcji
  • doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz utrwalenie adekwatnego kierunku kreślenia od lewej strony

do prawej, od góry do dołu

OBSZAR EMOCJONALNY

  • wdrażanie do uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych
  • kształtowanie umiejętności opisywania emocji towarzyszących codziennym zdarzeniom, kontaktom z innymi ludźmi, z przyrodą, ze sztuką
  • kształtowanie umiejętności zachowania się w sytuacji porażki i sukcesu innych
  • kształtowanie świadomości swoich mocnych i słabych stron oraz pozytywnego stosunku do zdarzeń

OBSZAR SPOŁECZNY

  • kształtowanie postawy szacunku, akceptacji, tolerancji i życzliwości wobec wszystkich ludzi w bliższym i dalszym środowisku, uwrażliwianie na ich potrzeby
  • kształtowanie świadomości przynależności narodowej i pełnienia różnych ról społecznych
  • kształtowanie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą

OBSZAR POZNAWCZY

  • doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo – skutkowych podczas przeprowadzania doświadczeń badających adekwatności materiałów, zjawiska fizyczne
  • wdrażanie do kontrolowania poprawności własnych wypowiedzi słownych pod względem artykulacyjnym, gramatycznym oraz podejmowania prób samodzielnej poprawy błędów
  • kształtowanie umiejętności czytania
  • kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski
  • wdrażanie do postawy poszanowania symboli narodowych: flagi, godła i hymnu
  • kształtowanie umiejętności śpiewania hymnu państwowego, z zachowaniem adekwatnej postawy ciała, zaznajamianie z sytuacjami, w których jest grany hymn państwowy
  • kształtowanie umiejętności porównywania cech wielkościowych przedmiotów
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni
  • kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania oraz zapisywania działań matematycznych dzięki symboli matematycznych
  • kształtowanie znajomości wybranych monet i banknotów, znaczenia pieniędzy w życiu codziennym
  • kształtowanie świadomości przynależności społecznej i terytorialnej: moja rodzina, moje miasto, mój region, mój kraj

WIERSZ „Dziękuję Polsko”

Dziękuję, Polsko, za Orła Białego,
za dom rodzinny, zabawy z kolegą.
Dziękuję, Polsko, za polne kwiaty,
za uśmiech i miłość mamy i taty.

Dziękuję, Polsko, za złote zboże,
za zachód słońca nad polskim morzem.
Dziękuję, Polsko, za Twoje dary
za bursztyn na plaży i Kraków stary.

Dziękuję, Polsko, za krzyż na Giewoncie
i za Polaków serca gorące.
Dziękuję, Polsko, za Twoja odwagę,
Za biało – czerwoną na maszcie flagę.

Dziękuję, Polsko, Ojczyzno moja,
za to, iż jesteś i ja jestem Twoja.
Kocham Cię , Polsko, mocno i szczerze,
Bo jestem Polką i w Ciebie wierzę.

PIOSENKA: JESTEŚMY POLAKAMI

Jesteśmy Polakami – i ty i ja i brat
Jesteśmy Polakami – wie o tym cały świat
Jesteśmy Polakami – czyś duży czy też mały
Jesteśmy Polakami – nasz znak to orzeł biały. /2x

Czy mieszkasz w Krakowie, w Łodzi czy w Warszawie
Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach, Mławie
Nad morzem, nad rzeką, czy kwiecień to czy maj
Czy wiecie co nas łączy-to nasz rodzinny kraj

Jesteśmy Polakami – i ty i ja i brat ….

Mój dziadek był żołnierzem o polską walczył ziemię
Mój tata jest pediatrą, leczy młodsze pokolenie
A mama uczy w szkole historii i polskiego
Byś nigdy nie zapomniał o tym miły kolego.

Jesteśmy Polakami – i ty i ja i brat ….

Mam ciocię w Ameryce, pradziadka mam w Australii
Emigrowali z Polski gdy byli bardzo mali
I ciocia i pradziadek, dziś każdy o tym wie
Jesteśmy Polakami, śpiewajmy refren ten.

Idź do oryginalnego materiału